Luidspreker schilderen (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 22-08-2016, 15:41 (3026 dagen geleden)

Kun je luidsprekerboxen schilderen?

Ik gebruik in mijn huis Philips boxen type 22RH426 uit 1973. Kan ik deze zonder geluidskwaliteit in te leveren schilderen in de interieurkleuren van mijn huis?
Ik neem aan dat ik de houten behuizing zonder meer kan schilderen zonder enig verlies aan kwaliteit. Maar wat gebeurt er als ik ook verf smeer op het doek aan de voorkant? Zou dat misschien de hoge tonen blokkeren? Iemand ervaring hiermee?

Luidspreker schilderen

door franc @, Loosbroek, 22-08-2016, 17:26 (3026 dagen geleden) @ Gerard in Zeist
Gewijzigd door franc, 22-08-2016, 17:27

De houten kasten kun je een kleur naar wens geven.
Maar de frontdoeken en zeker de speakerunits nooit!!
Het frontdoek wordt minder open(immers je verft de gaatjes kleiner of dicht).
Dit hoor je aan het weggekropen geluid ergens onderin.
Bij verven van de conussen verziek je simpelweg de hele speakers, de conussen worden zwaarder en ook de specifieke eigenschappen van het conusmateriaaal verdwijnen.

Advies: alleen de kasten zelf!

Groet Frank

Luidspreker schilderen

door Goldline @, Oranjedorp, 22-08-2016, 18:05 (3026 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Een nieuw luidspreker doek in de door jouw gewenste kleur kan natuurlijk geen kwaad.

--
Cees PA1DBA

Luidspreker schilderen

door soundman2 @, Wouw, 22-08-2016, 18:13 (3026 dagen geleden) @ Goldline

Een nieuw luidspreker doek in de door jouw gewenste kleur kan natuurlijk geen kwaad.

luidsprekerdoek is speciaal weefsel. Het is erg open, nauwelijks doorzichtig en wordt bijna niet vuil door de luchtstroom.
Een gewoon flanellen lapje gaat niet goed werken.

Luidspreker schilderen

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 24-08-2016, 19:23 (3023 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Frontje schijnt met textielverf te kunnen, zie http://www.mfbfreaks.com/webshop/onderdelen/luidsprekerdoek/marubu-textielverf-kleur-073-zwart/

Maar mijn 426's blijven lekker in hun originele jasje :-)