info en of datasheet gezocht van ic H044 (Gezocht)

door Eleen @, Deurne (BE), 10-09-2016, 20:09 (3236 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar gegevens betreffende een ic, type H044 (H nul vier vier)

Ten tijde van de K11 en K12 KTV-chassis werd in de modellen met electronische preselectie's (12, 24 en 29 selectie modellen met AB) dit ic gebruikt voor aansturing van het zeven-segments display. Sommige schema's vermelden als typenr H044, andere vermelden HML44. Vermoedelijk is het een AMI ic die speciaal voor Philips is geproduceert?

Wie kan me verder op weg helpen? Dit is de enige link die ik op het www ben tegen gekomen.

Mvg,

Eleen

info en of datasheet gezocht van ic H044

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-09-2016, 20:48 (3236 dagen geleden) @ Eleen

Waarschijnlijk geen AMI (Philips gebruikte rond die jaren ook AMI, maar die hadden een duidelijk andere opdruk) maar wel custom. Grote kans dat je er verder niets van gaat vinden.

Wat is je doel en wat wil je weten?

door Eleen @, Deurne (BE), 10-09-2016, 21:26 (3236 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Waarschijnlijk geen AMI (Philips gebruikte rond die jaren ook AMI, maar die hadden een duidelijk andere opdruk) maar wel custom. Grote kans dat je er verder niets van gaat vinden.

Wat is je doel en wat wil je weten?

Ik heb hier een (zelfbouw?)apparaat staan waar dit ic in is gebruikt.
Voor zover ik kan achterhalen, wordt met pen 3 de mode (24 dan wel 32 sel)gekozen. Alleen loopt het iets moeilijker dan verwacht; deze pen aan massa zet het ic in "24sel" mode; de pen ""open" laten geeft "onzin" op het display; aan de 12volt rail zou hij in "32sel" mode horen te staan volgens de informatie die me gegeven is door de bouwer van het apparaat. Wanneer ik echter pen 3 op 12 volt zet worden de uitgangen afgeschakeld; m.a.w., het display word geblankt (deze functie wordt als zodanig ook bij Philips gebruikt).

Hoe wordt het ic in "32sel" mode gezet? Want dat heeft volgens de eigenaar van bewust toestel tot vorige week altijd gewerkt. Ik heb reeds met nieuwe ic's geprobeert, maar met hetzelfde resultaat.

Mvg,

Eleen

door knelske, 12-09-2016, 21:35 (3234 dagen geleden) @ Eleen

Beste Eleen, ik bezit nog de originele H044.
Ik wacht eventuele belangstelling af.
Gr. Vok

door Eleen @, Deurne (BE), 12-09-2016, 23:31 (3234 dagen geleden) @ knelske

Beste Eleen, ik bezit nog de originele H044.
Ik wacht eventuele belangstelling af.
Gr. Vok

Beste,

Als je het ic zelf bedoeld, kan je me spijtig genoeg niet helpen; ik ben in het bezit van 4 exemplaren.

Waar ik wel mee geholpen zou zijn is gegevens hoe bewust ic in de "32 sel" mode wordt gezet. Iemand die eventueel in het bezit is van de circuit discriptions van het Philips KTV model 26C878/nn (voornamelijk de bedienings logica) en me hier een scan of dergelijke van kan bezorgen, zou ik zeer dankbaar zijn. Mogelijk vind ik daar de nodige info in.

Mvg,

Eleen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 16-09-2016, 16:04 (3230 dagen geleden) @ Eleen

[image]

[image]

[image]

[image]

door Eleen @, Deurne (BE), 16-09-2016, 16:34 (3230 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

Hartelijk dank voor het plaatsen van alle relevante informatie over het gebruik en toepassen van desbetreffend ic :-P :-P

Hier kan ik mee aan de slag om uit te vlooien wat er mis gaat in het mij ter herstelling aangeboden toestel.

Mvg,

Eleen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 16-09-2016, 17:11 (3230 dagen geleden) @ Eleen

Eleen meer nodig roep het maar.
zal tzt eens scannen.