Videorecorder (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 12-09-2016, 19:23 (3004 dagen geleden)

Wie weet de manier om bij een videorecorder, in dit geval een B&O VCR70 de af te spelen tijd weer te geven.
Dit werkte eerst wel tot de reset toets is ingedrukt.
Hierna wordt gewoon de tellerstand weergegeven.
Bij ongeveer vergelijkbare Philipsmodellen (VR2334,VR2340) zitten er nog twee knopjes naast de reset om te schakelen tussen gespeelde of nog te spelen tijd.
Als die functie is ingesteld geeft het display met CASS aan dat er geen band aanwezig is, nu is dat gewoon 0.
Ook zit onder de cassetteklep een beweegbaar deel met twee drukschakelaartjes waarvan de functie mij onbekend is.
Er schiet me nu iets te binnen dat deze functies alleen met een afstandbediening zijn op te roepen, dan is de volgende vraag was dit dan al de RC5 code, of een eigen (Philips) code???
Wie heeft de oplossing of weet een gebruiksaanwijzing, in een servicedoc ben ik het nog niet tegengekomen.

Groeten, Dirk.

Videorecorder

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-09-2016, 19:31 (3004 dagen geleden) @ doktordirk

Bij mijn weten reageren B&O videorecorders alleen op de B&O afstansbediening, maar ik weet zo even niet welke dat ten tijde van de VCR70 moet zijn geweest. Anders zou je het met RC5 moeten proberen, die codes zijn onveranderd van de VR2020 t/m de allerlaatste VHS.

P.S. Voor onderzoek naar productie van door Philips gefabriceerde VCR en VCC machines ben ik nog op zoek naar typeplaatjes (foto of overschrijven).

Videorecorder

door Goldline @, Oranjedorp, 12-09-2016, 21:02 (3004 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Goldline, 12-09-2016, 21:05

bouwjaar 1984-1986 , bestemd voor bediening met B&O tv's MX2000 / Beovision 8800 etc.
Deze hadden het infrarood oog in het tv toestel, en gaven dat via de scart kabel door aan de VCR.
De afstandsbediening was de Videoterminal.
deze AB's werken met gebruikelijke 38 KHz ,
In de wandelgangen de "chocolade reep" genoemd.
latere modellen werkten met 455KHz (Beolink 1000)
Of er een mogelijkheid was om een IR ontvanger in de VCR te plaatsen weet ik niet meer.

[image]

Foto Beoworld

--
Cees PA1DBA

Videorecorder

door doktordirk @, Noordbeemster, 12-09-2016, 21:19 (3004 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik was weer veel te snel met hulp vragen!!
Tijdens het schrijven van het artikel had ik even met een universele AB geprobeerd, maar dat gaf geen resultaat.
Met een veel oudere (Philips 3128 147 15241 made in Portugal) gaat het wel.
Ik heb hem zelf laten zoeken, maar nu ik weet dat het werkt zal ik eens zien welke code het is.
De verstreken tijd is er ook mee op te roepen.
Deze B&O is eigenlijk gewoon een Philips met enkele inwendige toevoegingen bij de voeding en de schakelaar onder de cassetteklep (made in Austria).
Voor serie en typenummers zal ik mijn best doen , ik heb wel enkele staan al of niet werkend.

Dirk.

Voorbeeldje.
[image]

Videorecorder

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-09-2016, 02:25 (3004 dagen geleden) @ doktordirk

Gewoon RC5 dus, dat scheelt.

En natuurlijk alvast bedankt voor de moeite!