nieuwe aanwinsten. (Toestel of techniek)
door Hans van Kampen , Voorhout, 18-10-2016, 17:07 (2969 dagen geleden)
Hallo forumlezers.
Ik heb mijn mini tv verzameling uit kunnen breiden met een Sharp 3LS36 mini color tv (3.5 inch CRT) en dankzij een tip van Roland Huisman van MP met een Sanyo B/W tv/radio/wekker met een 2 inch CRT die ik gisteren een woonplaats verder op kon halen
Deze toestelletjes geraken meer en meer in onbruik door de komst van de digitale televisie en is voor mij een leuk collectors item geworden.
Zogezegd, een leuk stel waar ik heel blij mee ben.
Zomaar.
Hans
--
Hans van Kampen
nieuwe aanwinsten.
door Roland Huisman , Zwolle, 18-10-2016, 17:15 (2969 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Leuk die Sharp. Waarom moet ik nu gelijk aan ET denken?
Wat is die Sanyo klein zeg.
Veel plezier ermee!
Groeten, Roland
nieuwe aanwinsten.
door Hans van Kampen , Voorhout, 18-10-2016, 17:31 (2969 dagen geleden) @ Roland Huisman
Dank je Roland,
Ja, dat hoofd van ET met dat dunne halsje den ik
Hans
--
Hans van Kampen
nieuwe aanwinsten.
door Sietze Osinga , Koekange, 19-10-2016, 09:07 (2968 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Dag Hans.Ik zag op MP een portable mini tv van het merk Universum voor een leuk prijsje.Misschien iets voor je verzameling?
Groeten,
Sietze.
nieuwe aanwinsten.
door Hans van Kampen , Voorhout, 19-10-2016, 15:07 (2968 dagen geleden) @ Sietze Osinga
Dag Hans.Ik zag op MP een portable mini tv van het merk Universum voor een leuk prijsje.Misschien iets voor je verzameling?
Groeten,
Sietze.
Hallo Sietse,
Dank voor de tip, zal even zoeken worden zonder advertentienummer maar ik vind hem wel.
Hans
--
Hans van Kampen
nieuwe aanwinsten.
door Sietze Osinga , Koekange, 19-10-2016, 18:30 (2968 dagen geleden) @ Hans van Kampen
nieuwe aanwinsten.
door Rob Krabbendam , Hellevoetsluis, 19-10-2016, 17:08 (2968 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gefeliciteerd Hans, leuke tv's!
Wij hebben dezelfde hobby en ik heb een toestelletje van Magnavox die familie is van jouw Sanyo.
Dit is een Amerikaans toestel, dus de beeldverhouding klopt niet helemaal als je 'm hier aan de kabel hangt en het geluid ontbreekt uiteraard ook. Als ik het goed heb zit er op jouw Sanyo aan de linkerkant nog een systeemschakelaar.
Groet,
Rob
nieuwe aanwinsten.
door Hans van Kampen , Voorhout, 19-10-2016, 20:14 (2967 dagen geleden) @ Rob Krabbendam
Hallo Rob,
Klopt helemaal, aan de linkerkant zit een systeemschakelaar.
Ik moet even opbiechten en de verkoper had het er al over dat niets het doet aan dit toestelletje, de radio niet, de TV en de klok. Zal kijken of er (inwendig) een zekeringetje zit.
Ja, op de een of andere manier ben ik helemaal in de ban geraakt van kleine TV toestelletjes en nu ook de micro's. Vandaag er weer een binnen gekregen van e-bay US maar staat nog bij de buren die nu niet thuis zijn en overdag mijn pakje hebben aangepakt. Het is een kleintje van Panasonic, de TR1010P.
Panasonic heeft ooit een kleur in micro formaat gemaakt en daar jaag ik op, was ooit door iemand (door jouw??) gepost op het transistorforum naar aanleiding van mijn topic over kleinste kleuren beeldbuis.
Hans
--
Hans van Kampen
nieuwe aanwinsten.
door Rob Krabbendam , Hellevoetsluis, 20-10-2016, 10:02 (2967 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Klopt, jij bedoelt de TC-30 en die heb ik nog steeds.
Kleinste kleuren crt is volgens mij de CT-101. Die lijkt wel wat op de TR1010P. Die hoop ik beide ook nog eens tegen te komen.
Mijn laatste aanwinst is een Sony KV-6000BE met een 6 inch Trinitron. Dat is alweer een slagje groter natuurlijk maar ik vond dat die toch niet mocht ontbreken in de verzameling.
nieuwe aanwinsten.
door Hans van Kampen , Voorhout, 20-10-2016, 19:14 (2966 dagen geleden) @ Rob Krabbendam
De SONY KV-6000BE is ook een mooi toestel Rob, ik heb hem ook, ooit nieuw gekocht voor een somma van rond de 1000 gulden geloof ik ergens halfweg jaren 80.
Geeft een mooi helder plaatje.
De Panasonic CT-101 staat ook op mijn verlanglijstje maar dat zal niet meevallen Rob.
Hans
--
Hans van Kampen
nieuwe aanwinsten.
door jan wagenaar , Z.O. Friesland, 03-11-2016, 21:18 (2952 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Ik heb dit sanyo tv'tje ook. Toen ik hem kocht deed hij ook helemaal niets.
dit bleek een transistortje te zijn die in het begin van de voeding zat. Zo ongeveer tussen de adaptor/batterijvak en de eigenlijke electronica. Spanningsstabilisatie? Vervangen door een willekeurig standaard torretje speelde hij weer. Gelukkig maar, want mijn electronica kennis is wel heel beperkt.
Groet Jan
nieuwe aanwinsten.
door rvh , 's-Gravenhage, 20-10-2016, 11:27 (2967 dagen geleden) @ Hans van Kampen
hoi hans zie ook deze succes Advertentie m1099171461
nieuwe aanwinsten.
door Hans van Kampen , Voorhout, 20-10-2016, 16:45 (2967 dagen geleden) @ rvh
Dank je Ruud, top
Hans
--
Hans van Kampen
Nog eentje erbij
door Hans van Kampen , Voorhout, 20-10-2016, 16:50 (2967 dagen geleden) @ Hans van Kampen
vandaag.
Tweede van rechts, een Panasonic met een schermdiagonaal van 35 mm. (B/W crt)
Deze vier zijn mijn kleinste exemplaren.
Hans
--
Hans van Kampen
Nog eentje erbij
door Goldline , Oranjedorp, 04-11-2016, 12:47 (2952 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Goldline, 04-11-2016, 12:49
Spaar je ook Russische portable tv's ?
--
Cees PA1DBA