SchemaTelefunken gavotte 1691 (Gezocht)

door henk43 @, Bovensmilde, 19-10-2016, 17:20 (2959 dagen geleden)

wie kan mij hier aan helpen?
gr. Henk

SchemaTelefunken gavotte 1691

door Marbel @, Hoorn N-H, 19-10-2016, 18:02 (2959 dagen geleden) @ henk43

Hier snap ik nou niets van, Even gegoogled en ik heb 'm.......

http://elektrotanya.com/telefunken_gavotte-1691s.pdf/download.html

Succes,
Bram

door henk43 @, Bovensmilde, 19-10-2016, 18:58 (2959 dagen geleden) @ Marbel

Hallo Bram,

Bedankt voor de moeite maar die had ik ook gevonden. Het probleem is dat mijn antivirusprogramma mij nadrukkelijk waarschuwt en ik heb al eens eerder een virus opgelopen bij het downloaden van een schema dus waag ik mij daar niet aan .
gr, Henk

door Marbel @, Hoorn N-H, 19-10-2016, 19:44 (2959 dagen geleden) @ henk43

Ik heb het schema op de pc staan, ik mail 'm wel even naar je.
Hij is virus vrij!

Bram

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-10-2016, 22:18 (2959 dagen geleden) @ henk43

Dan heb je mogelijks op een advertentie geklikt inplaats van op de downloadlink. Elektrotanya zelf is volkomen virusvrij, maar helaas plaatsen advertentiediensten zoals Google vaak misleidende of kwaadaardige advertenties.

Tip: als je op de downloadpagina van het betreffende schema zit, staat er onder de preview een tekstje "processing". Na enige tijd verschijnt op die plaats de downloadlink. Die moet je dus hebben en geen grote knoppen in advertenties.

door henk43 @, Bovensmilde, 20-10-2016, 08:12 (2958 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Inderdaad Maarten Ik heb hem nu zonder problemen. Bedankt!

gr. Henk

door henk43 @, Bovensmilde, 20-10-2016, 08:13 (2958 dagen geleden) @ Marbel

Hallo Bram,
Jij ook reusachtig bedankt ik heb het schema inmiddels binnen.Werkt een stuk beter.
gr. Henk

door soundman2 @, Wouw, 20-10-2016, 09:43 (2958 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dan heb je mogelijks op een advertentie geklikt inplaats van op de downloadlink. Elektrotanya zelf is volkomen virusvrij, maar helaas plaatsen advertentiediensten zoals Google vaak misleidende of kwaadaardige advertenties.

Tip: als je op de downloadpagina van het betreffende schema zit, staat er onder de preview een tekstje "processing". Na enige tijd verschijnt op die plaats de downloadlink. Die moet je dus hebben en geen grote knoppen in advertenties.

Ik heb ooit eens het kleine "examen" op de site van Elektrotanya gedaan. Bij goed gevolg kun je inloggen en dan heb je geen wachttijd bij het downloaden.
Het lijkt een ander soort beveiliging te zijn tegen robots. Je moet wat technische vragen beantwoorden, voor een beetje techneut niet erg moeilijk.
Robots kunnen alleen met lang wachten en slechts twee per dag een site leegtrekken. Overigens kom je ook bij Elektrotanya docu tegen van o.m. de NVHR

Ik heb daar helemaal geen last van advertenties. Waarschijnlijk doordat ik al jaren adblock heb geïnstalleerd in mijn browser.

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 20-10-2016, 11:07 (2958 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb ooit eens het kleine "examen" op de site van Elektrotanya gedaan. Bij goed gevolg kun je inloggen en dan heb je geen wachttijd bij het downloaden.
Het lijkt een ander soort beveiliging te zijn tegen robots. Je moet wat technische vragen beantwoorden, voor een beetje techneut niet erg moeilijk.
Robots kunnen alleen met lang wachten en slechts twee per dag een site leegtrekken. Overigens kom je ook bij Elektrotanya docu tegen van o.m. de NVHR

Hallo Henk .... dat van dat "examen" had ik nog nooit gelezen en ik moest dus ook altijd even wachten om te kunnen downloaden.
Bij deze ook even het examen gedaan en "geslaagd" :-) :-)

Groeten ... Hugo Sneyers

door henk43 @, Bovensmilde, 20-10-2016, 14:59 (2958 dagen geleden) @ henk43

Meten is weten zij dr.Blan vroeger al maar.... je moet wel weten waar en wat je moet weten.

Deze radio werd bij mij binnengebracht met als klacht doet niets meer.Na voorzichtig opstarten werd de voedingsweerstand van 10 ohm heet Daar ik geen schema had en een sluiting in de elko,s vermoedde toch maar gaan meten en het leek op sluiting in de eindversterker.De AD150) was wel goed en de andere torren gaven ook geen sluiting aan. Daarom maar een oproep hier geplaatst en met jullie hulp een schema bemachtigt.Achteraf bleek het een fluitje van een cent .Het isolatieplaatje van de AD150 sloeg door.
Een buizenradio repareren wil vaak nog wel met behulp van het buizenboek maar voor een transistorradio ben ik toch een schema nodig.
Bedankt en gr,
Henk