buisvervanging Philips MCD 908/12 (Toestel of techniek)
Wie kan mij aangeven hoe de 2 x 12AX7 buizen te vervangen in deze "dvd micro theatre" Heb de behuizing geopend volgens het servicemanual. Maar dan,...... hoe kom ik bij de buizen? Staat niet in de manual!
Groet,
Peter
buisvervanging Philips MCD 908/12
Vlgens mij is in een ander forum aangegeven dat buisvervanging niet nodig is.
Tenzij je last hebt van de vervangeritus ziekte.
Ruud,
Geen last van deze ziekte, echt niet! Ben door een van de andere forumleden verwezen naar dit forum!! Bericht natuurlijk ook gezien, maar de reparateur is/was er van overtuigd dat (ook) de buizen niet goed meer zijn. Hij hoort een "kraak"!Ik dacht, die buizen wisselen moet ik tenminste zelf wel kunnen.Valt vies tegen.Zo te zien een kwetsbare print verwijderen. Vooralsnog geen idee hoe bij de buizen kan komen. Krijg haast de indruk dat dit ook niet/nooit de bedoeling is. Maar ja, ben in mijn jeugd ook niet verder gekomen dan een kristalontvanger!!
Bedank voor je reactie!
Peter
Hallo Peter,
Dit is het juiste forum voor dit soort (hybride) apparatuur.
Het andere forum had ook een mogelijkheid geweest.
Paul
Forumbeheer
Hallo Peter
Een kraak kan komen van losse soldeer verbindingen daar hebben deze stejes veel last van. De print moet je los klikken en hopen dat er niets breekt .
Ik zou de buizen eerst laten zitten en de print goed inspecteren en door solderen . Ik heb hem ook gerepareerd en de buizen getest waren nog perfect
Groeten Ben
De reparateur hoort een kraak, die had daar belang bij, maar hoor jij dat ook??
Als je zelf niets hoort zou ik er niets aan doen, zonde van moeite en geld, en scheelt risico op meer problemen.
De reparateur hoort een kraak, die had daar belang bij, maar hoor jij dat ook??
Als je zelf niets hoort zou ik er niets aan doen, zonde van moeite en geld, en scheelt risico op meer problemen.
In een soortgelijk setje (MCD909)heb ik wel eens een buis vervangen waarin kennelijk een electrode losgegaan was. De buis was gevoelig voor trillingen en gaf soms oscilleergeluiden. Ook dat toestel werd door een "reparateur" teruggegeven als zijnde onherstelbaar. Ik vraag me af of die lieden nog wel een netsteker kunnen vervangen (op de goede manier ook nog).
De buis was echt stuk.
Het vervangen was niet zo ingewikkeld, dat kan ik me nog herinneren.