VIDEO 2000 VR2023 (Toestel of techniek)
Wie heeft er technische ervaring met de VR 2023
de recorder krijgt gewoon spanning maar bij het drukken op play eject
gaat de recorder uit, staat hij misschien op kinderslot ?
wie weet hoe dat zit ?
--
P.VANZWAM
VIDEO 2000 VR2023
Geen kinderslot aanwezig. Heb je al gecontroleerd of de besturingsmodule niet half opgevreten is door een lekkende accu? Verder kunnen er elco's slecht zijn. Hoe lang heeft het apparaat stilgestaan?
P.S. Ik verzamel serienummers van VCR en V2000 om de productie in kaart te brengen, als je zin hebt zou je eens het typenummer+serienummer over kunnen schrijven of een foto van het typeplaatje maken?
VIDEO 2000 VR2023
Heb je hier al gekeken?
http://gromsound.mfbfreaks.com/app/vcctips2.htm
Tip: even de styles in je browser uitschakelen anders heb je meteen lasogen.
(edit) ik zie nu dat het niet eens styles zijn, kleuren zitten op de html elementen
Anyway, het is waardevolle info.
VIDEO 2000 VR2023
Ik heb dat euvel ook bij een paar toestellen gehad na een langere stilstand.
In mijn geval zat de oorzaak in de drie schakelaars aan de linker kant van het loopwerk.
Als ik het goed heb zijn ze er voor om aan te geven of er een cassette aanwezig is, of beveiliging tegen onverhoeds opnemen van de band.
Goed schoonmaken en controleren of er nog een overgangsweerstand tussen de contacten bestaat en dan zou het weer moeten werken.
Ben zowel open (makkelijk te demonteren) als gesloten schakelaars tegen gekomen, zal wel wat met het productietijdstip te maken hebben.
Suc6 met de reparatie, Dirk.
Ps de bij het Mfb forum gegeven tip over de condensator op de netaansluiting was bij mij ook van toepassing, met een aardige rookwolk en de nodige stank als resultaat.
Ach je vergeet wel eens wat te controleren vooral als het aardig verstopt zit
VIDEO 2000 VR2023
Die zit niet alleen in de VCC's; ik heb er laatst nog één uit een 'TAPC' combinatie geknipt.
VIDEO 2000 VR2023
Waarschijnlijk dan een Zweedse TAPC, in Leuven waren ze niet zo'n fan van Rifa.
VIDEO 2000 VR2023
bedankt voor je reactie
het type nummer is 20VR 24/03
Aristona NUMMER KR01226 686337
--
P.VANZWAM
VIDEO 2000 VR2023
heeft u mijn typenummes nog ontvangen
anders nog een keer
TYPE NR 20VR 24/03 ARISTONA NR- KR01226 686337
--
P.VANZWAM
VIDEO 2000 VR2023
Interessant, dankje. Is dus een stereomachine (VR2024) en gefabriceerd in Krefeld in week 26 van 1982.
VIDEO 2000 VR2023
Je bent een kenner Maarten; het betreft inderdaad mijn Zweedse ledjesbeest TAPC 6987 uit 1978.
Rob
VIDEO 2000 VR2023
heb nog een video 2000 ITT
VR674/00
FTZ 24/503SK
577285
VR 674 OSCAR
Krijg volgende week twee VCR recorders die heb k laten reviseren
daar krijg je de typenummers nog van
gr Peter
--
P.VANZWAM
VIDEO 2000 VR2023
Leuk, alvast bedankt!
VIDEO 2000 VR2023
hierbij een typenummer zoals beloofd
Heb èèn recorder VCR terug het is de 1702/00 WDO4 949G 1115888
deze moet van latere leeftijd zijn want ik heb deze spiksplinternieuw op een kringloopwinkel gekocht bijna ongebruikt, maar heb er een BNC en audio uitgangen op laten zetten , je staat werkelijk versteld hoe mooi het beeld is vooral als je er een tbc op zet
Die andere was gewoon kapot niet meer te repareren dus achtergelaten voor het groot vuil
zat trouwens geen typeplaatje meer achterop
maar weet wel dat het bijna de eerste vcr recorder was , een N1500
deze is gekocht in 70 of in het jaar 1971 door Willy Alberti , deze zanger had zelfs de openreel recorders daarvoor uit 1968 deze heb ik nog in het Alberti archief staan die ik beheer
Als eer een nieuw apparaat uitkwam was hij wel de eerste die hem meteen kocht
ik weet dat zelfs Willem Duis niet eens zo`n recorder had , trouwens
toen ze voor het eerst in de winkel stonden in 1970 of 1971 had zeker 99% van de gezinnen geen video recorder maar Willy Alberti wel
Het typenummer moet dus èèn van de eerste nummers zijn zeker èèn van de eerste tien
Misschien dat je kunt zien welk typenummer bij de eerste N1500 recorders in je verzameling ontbreekt
succes!
gr Peter
--
P.VANZWAM
VIDEO 2000 VR2023
Dankje! De N1702/00 is inderdaad een erg laat exemplaar, in elk geval de nieuwste van de 7 stuks die ik inmiddels ken. Hij is geproduceerd in week 49 van 1979 (de 949 in het serienummer) in Wenen (WD in het serienummer, alle VCR's kwamen daar vandaan).
De oudste N1500 die ik ken is van 1973, en ik denk dat de productie in 1972 begonnen is. 1970 of 1971 lijkt me wel erg vroeg.
Als de monteur waar je hem hebt achtergelaten toevallig Otto is, zal ik eens vragen of hij hem verder wil onderzoeken of fotograferen op zoek naar datumvermeldingen.
VIDEO 2000 VR2023
Ik heb toch nog een nagekomen vraagje... Staat er voor 577285 nog iets als KR00xxx? Als dat er staat vind ik dat interessant om te weten omdat dat net het stukje is waar de productiedatum in zit. Waarschijnlijk eerste helft van 1984.
VIDEO 2000 VR2023
Hoi Maarten,
Afgelopen week heb ik deze binnengekregen, een 1500. Zie de foto voor het typeplaatje.
Of het apparaat werkt weet ik niet, ik heb nog niets bekeken. Ik ga er maar vanuit dat het ooit defect aan de kant gezet is, of toch nu defect is. Ik heb er ook banden bij, waarvan 1 nog in een volledig ongeopende verpakking.
Nou ja, mochten er liefhebbers voor dit apparaat zijn, voor 25 euro mag hij weg (ziet er nog perfect uit, dat dan weer wel)
Succes met je typenummers!
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
VIDEO 2000 VR2023
Leo,
Doe deze maar voor mij.
Gr Bjorn
Voor Bjorn
[ Geen tekst ]
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl