Panasonic TV op WiFi (Gezocht)

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 07-11-2016, 15:44 (2940 dagen geleden)

Hallo allemaal,

Heeft iemand al eens geprobeerd een Panasonic tv uit de L3nE30E serie met een USB dongle op z'n WiFi aan te sluiten?
Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende TP-LINK TL-WN821N adapters (die in m'n PC prima werken) maar het ledje gaat zelfs niet eens aan en de TV zegt dat er geen adapter is aangesloten.
De USB poorten van de TV werken wel want ik kan een HDD drive en een stick met foto's gewoon gebruiken. Het lijkt erop dat Panasonic een truc heeft uitgehaald om z'n eigen dongles te verkopen.
Iemand ooit een "work-around" uitgedokterd?

Ik ben benieuwd,

Henk

Panasonic TV op WiFi

door kris ⌂ @, Gent, België, 07-11-2016, 22:03 (2940 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Beste Henk,

googelen op Panasonic L3nE30E levert 0% hits op. Dus begin met het correcte model te posten ipv te klagen over iets dat je niet weet of het al dan niet ondersteund wordt, en dit om dat je er op voorhand vanuit gaat dat men probeert enige centen uit je zakken te kloppen(dat is althans de toon van je bericht). Ik voeg er aan toe: Een gedachtengang die op dit forum wel eens meer voorkomt gezien de recentere topics over allerlei printers en dies meer.

btw, algemeen gesproken, het is niet dat omdat er een USB stekker opstaat dat ook het meteen een wifi transponder ondersteund dus post aub eens het volledige model.

groeten

Kris

Panasonic TV op WiFi

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 07-11-2016, 22:58 (2940 dagen geleden) @ kris

Als het geen smart tv is
heb je niks aan internet.erop
De eerste serie smart tv werkte met een Lan kabel naar de modem
De Huidige zijn WiFi ondersteund.
Kijk eerst of je een gebruikt aanwijzing kan vinden
De USB poort is voor een USB stick foto's
Of software film update die via de pc opgehaald kan worden.
Anders importeur van Panasonic benaderen
Haagtechno??
Grt René D

Panasonic TV op WiFi

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-11-2016, 00:08 (2940 dagen geleden) @ Henk Waardenburg
Gewijzigd door Maurice, 08-11-2016, 00:09

Meeste TVs hebben een manual.
Lees die even.

bij Philips weet ik dat er id een spec wifi dongle op moet.
Een PC wifi USB werkt ook daar niet op.
Vandaar een kabel er aan. simpel een nooit gezeur.

Panasonic TV op WiFi

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 08-11-2016, 10:13 (2939 dagen geleden) @ kris

Beste Kris,

Google had ik ook al geprobeerd, dat is ongeveer het eerste waar ik mee begin bij zoiets.
Het typenummer van het toestel is TX-L32E30E maar er zijn ook technisch gelijke toestellen met de nummers TX-L37E30E en TX-L43E30E.
De door Panasonic aanbevolen dongle ( DY-WL10E-K ) is nergens (meer ) leverbaar vandaar mijn zoektocht naar een alternatief.
Jammer dat je zo vijandig op mijn posting reageert.

Maurice,

De officiele Panasonic dongle is dus bekend en er wordt in het manual aanbevolen om die op 1 van de USB poorten aan te sluiten.
Omdat hij niet leverbaar meer is (maar ook duur was) zoek ik naar een alternatief.
Je hebt gelijk: een ethernet kabeltje werkt meestal probleemloos maar is in de huidige opstelling niet goed toepasbaar.

Met vriendelijke groet en dank voor alle reacties,

Henk

Panasonic TV op WiFi

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-11-2016, 13:12 (2939 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Ik verwacht niet dat het vijandig bedoeld is, maar meer als een oproep om het meedenkers een beetje makkelijker te maken. Met de informatie die je nu geeft maar die ook in je eerste bericht had kunnen staan, is zoeken in elk geval beter te doen. Het resultaat is natuurlijk nog steeds niet gegarandeerd. Ik ga vanavond even zien of ik wat kan vinden.

Panasonic TV op WiFi

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 08-11-2016, 13:46 (2939 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Je hebt ongetwijfeld gelijk.
Ik denk dat de bedoeling van mijn vraag niet duidelijk was.
Ik zal hem daarom anders stellen:

'Heeft iemand praktijk ervaring met gebruik van een WiFi dongle, van een ander merk dan Panasonic, op een Panasonic TV.'

Web-sites, type nummers, manuals etc. heb ik, het gaat mij om te vernemen wat de mogelijke ervaringen van anderen zijn.

Hopelijk is mijn vraag nu duidelijker.

Met vriendelijke groeten,

Henk

Panasonic TV op WiFi

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 08-11-2016, 18:26 (2939 dagen geleden) @ Henk Waardenburg

Misschien kun je (via een kort netwerkkabeltje) een Wifi router (access point) aansluiten en gebruiken in 'Wireless Client Mode'. De TV weet dan niet beter of hij is gewoon bedraad aangesloten, dus dat zou in theorie kunnen werken.

Panasonic TV op WiFi

door Henk Waardenburg @, Doesburg, 09-11-2016, 09:46 (2938 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Rob,

Dit lijkt inderdaad een vruchtbaar idee.
De TV heeft in het verleden inderdaad "bekabeld" gewerkt.
In de kist met IT spul zit nog wel ergens een WiFi routertje.
Nu nog zien dat ik het "programmeren" daarvan voor elkaar krijg.
Nou ja, het geheel heeft geen haast en er staan ons nog genoeg donkere dagen te wachten.
In ieder geval bedankt en ik zal laten weten hoe het is afgelopen.

Groeten,

Henk

Panasonic TV op WiFi

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-11-2016, 11:21 (2938 dagen geleden) @ Henk Waardenburg
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-11-2016, 11:23

Een algemene vraag stellen over een specifiek toestel, is meestal niet de beste manier om antwoord te krijgen. Het gaat immers om de situatie die jij voor hebt en niet om een heel andere situatie met een compleet ander toestel waar toevallig hetzelfde merkje op zit (Panasonic koopt bijvoorbeeld ook TV's in bij TPV, en die hebben vast net iets andere firmwware, idem voor andere modeljaren etc.).

Of anders bezien: Als je een specifieke vraag stelt, is er iets om op te zoeken (typenummers bijvoorbeeld) maar ook meteen een algemene vraag, dus eigenlijk twee vragen in een en dus twee keer zoveel kans op een antwoord.

Met kort zoeken op het typenummer van de dure dongel vond ik gisteren in elk geval al een site die een paar alternatieven suggereert die ze kennelijk getest hebben (voor wat het waard is): http://itler.net/alternative-zum-panasonic-dy-wl10e-wifi-adapter/ Let wel, het gaat dan om dezelfde dongel en misschien niet om dezelfde TV dus nog steeds niet precies jouw situatie maar alvast een kans dat het werkt.

Panasonic TV op WiFi

door gbr @, 09-11-2016, 15:31 (2938 dagen geleden) @ kris

Hallo Kris, ik heb je een p.m. gestuurd en wacht op je reactie, René

Panasonic TV op WiFi

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 09-11-2016, 15:54 (2938 dagen geleden) @ Henk Waardenburg
Gewijzigd door Rob Krabbendam, 09-11-2016, 15:57

Een Linksys WRT54G zou dit moeten kunnen, volgens mij heb ik dit weleens aan de praat gehad. Afhankelijk van het versienummer kan daar ook andere firmware op waarmee het zeker moet lukken. Je vindt ze voor een appel en een ei op marktplaats.

Ik vond deze nog: http://www.digifuzz.net/archives/2008/07/how-i-turned-my-linksys-wrt54g-router-into-a-client/