faxen met Xerox WC 385 pulse -tone (Toestel of techniek)
Faxen met een Xerox Workcentre WC 385 kan niet meer sinds een paar weken.
Ik kwam erachter dat het apparaat met pulsjes werkt, dus draaischijftelefonie.
Volgens de gebruiksaanwijzing om te zetten naar tone via het menu.
Maar in werkelijkheid dus niet, het betreffende dialoogvenster verschijnt niet.
Hoe kan dit, een andere uitvoering?
Heeft de KPN pulse kiezen definitief afgeschakeld, weet iemand daar iets van?
Is er een oplossing?
faxen met Xerox WC 385 pulse -tone
Op het www zijn nog al wat converters te vinden.
Zoek eens op telephone pulse to tone converter
Ook 2e hands worden ze wel aangeboden.
Je kunt ook een overbodige huiscentrale gebruiken. Die kunnen meestal beide systemen aan. De Profoon TP-14 was er zo een. Heb ik mogelijk nog ergens liggen.
Een converter kan, maar is wat gedoe.
Blijft uiterst vreemd dat een redlijk modern ding geen toontjes kan produceren.
Ik vond inmiddels een andere fax, die faxt wel, maar kan niet meer printen, dus kan ik geen bevestigingen krijgen.
Gaat om juridische stukken, de Rechtspraak is zo ongeveer de laatse instantie die alles per post of fax wil heben. De e-mail heben ze nog niet uitgevonden.
Een converter kan, maar is wat gedoe.
Blijft uiterst vreemd dat een redelijk modern ding geen toontjes kan produceren.
Ik vond inmiddels een andere fax, die faxt wel, maar kan niet meer printen, dus kan ik geen bevestigingen krijgen.
Gaat om juridische stukken, de Rechtspraak is zo ongeveer de laatste instantie die alles per post of fax wil hebben. De e-mail hebben ze nog niet uitgevonden.
Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat een email juridisch niet waterdicht is. De tekst kan bijvoorbeeld eenvoudig gemanipuleerd worden met een tekstverwerker.
Bij een fax ligt dat kennelijk wat moeilijker.
Soundman2
Zover ik weet, wordt pulskiezen langzamerhand uitgefaseerd. De telefoonprovider - in dit geval KPN telecom begrijp ik - moet daarover informatie kunnen geven.
Hoe oud is het apparaat eigenlijk? Een fax die wel puls maar geen toon aan kan, moet wel behoorlijk oud zijn, of kapot.
Er bestaan converters die je tussen apparaat en de telefoonaansluiting opneemt en die dan de puls naar toon omzetting verzorgen. Er zijn zelfs wel bouwbeschrijvingen te vinden. Voor zelfbouw dus. Maar tenzij je een fervent zelfbouwer bent, kun je beter naar een kant en klare converter zoeken. Beetje googelen.
petrus bitbyter
Ik weet niet hou oud hij is, maar lijkt me niet overdreven.
Het vreemde is juist is dat de gebruiksaanwijzing aangeeft hoe er van pulse naar tone omschakeld kan worden, echter het desbetreffende dialoogje verschijnt niet op de plek waar het volgens de manual moet zitten.
Het gaat om een hele reeks instellingen van paper size tot contrast etc etc, maar de pulse tone omschakeling die er tussen moet zitten wordt gewoon geskipt. Geen idee wat ik fout doe.
(Ik kwam hetzelfde verschijnsel tegen bij een digitaal gestuurde portable radio, die moest bepaalde dingen volgens de gebruiksaanwijzing kunnen, zoals 9 -10 kHz AM omschakeling, maar het zat er gewoon niet op)