Mini TV verzameling met kleinste kleuren tv (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2016, 16:44 (2954 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans van Kampen, 09-11-2016, 17:26

Hallo forumlezers,

Even weer mijn collectie micro tv-tjes die onlangs weer is uitgebreid dankzij een tip van Ruud Herwaarden met een SINCLAIR mini (derde van rechts)

[image]

Gisteren heb ik het kleinste kleuren tv-tje met beeldbuisje die is gemaakt door PANASONIC kunnen ontvangen, de CT101 met een 1.5 inch schermpje, verassend klein, compleet met originele doos en alles erbij, hier met voorzetlensje.

[image]

Het gehele dressoir met links nog mini kleurentoestelletjes van SONY en SHARP met 3.5 CRT (eerder getoond) en geheel rechts een SUPRA zwartwit die ik van iemand kreeg.

[image]

Dan maar even verder mijn collectie tot nu toe.

Op het dressoir een ARISTONA portable met buizen Z/W (gekregen van Roland Huisman:)) en verder ven boven naar onderen een SONY Z/W een SONY kleur een CROWN Z/W en een UNIVERSUM Z/W

[image]

2 SONY's (kleur) gebroederlijk naast elkaar.

[image]

Een SONY Z/W, wat groter deze drie, ik weet het maar omdat het SONY is en ik het fraaie toestellen vind.

[image]

Een van Russische makelij.

[image]

Ik heb inmiddels een grote collectie kleine tv-tjes die een flinke boost hebben gekregen eerder dankzij Ben Koks en Ruud Herwaarden maar dit zijn toch wel mijn kleinste exemplaren.

Hieronder wat boven staat.

[image]

Zomaar leuk om te laten zien.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV verzameling met kleinste kleuren tv

door Ed van der Weele † @, Zeist, 09-11-2016, 16:54 (2954 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Zomaar leuk om te laten zien.

Ook voor ons (in elk geval mij) om naar te kijken :-)
Laat je ze ook wel eens spelen?
Het lijkt me leuk om ze allemaal tegelijk in bedrijf te zien, maar dat vereist natuurlijk wel heel veel kabelwerk en verdeelversterkers.
Of een eigen analoge tv-zender in de kamer, dan valt het met kabelwerk mee.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2016, 17:00 (2954 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Heb ik ook aan zitten te denken Ed, heb ik wat meer te doen;-)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Ed van der Weele † @, Zeist, 09-11-2016, 17:22 (2954 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Met een tv-modulator met een versterkertje voor kabel-tv erachter en een sprietantenne is het misschien wel te doen.

Daarover verder nadenkend schiet mij te binnen dat ik een keer 3 of 4 tv's tegelijk heb laten spelen in dezelfde kamer.
Dat viel nogal tegen omdat met name de kleurweergave fors uiteen liep. Mijn reactie was meer "Hè jakkes" dan "O leuk" :-(
Bij 1 tv valt zoiets helemaal niet op omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
Misschien toch niet zo'n goed plan.

door Jac Janssen @, Eindhoven, 09-11-2016, 17:25 (2954 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Een werkelijk prachtige verzameling Hans!

Heel veel (kijk-)plezier er mee.

Jac

door Sietze Osinga @, Koekange, 09-11-2016, 18:17 (2954 dagen geleden) @ Jac Janssen

Gefeliciteerd met deze unieke verzameling.Ik hoop dat je nog meer van deze leuke tv,s kan vinden en toevoegen aan je verzameling.
Groeten,
Sietze.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2016, 18:26 (2954 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Nou, misschien ga ik ooit een keer kijken Ed hoe ik het doe ze tegelijkertijd te laten spelen, voorlopig staan ze mij er best.

Wat de Travelvision color van PANASONIC betreft, die is alleen voor het Amerikaanse NTSC systeem dus zal niet meevallen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2016, 18:31 (2954 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank je Jac,

Hans van Kampen...............de man van de buizenportables toch!, ja, nog steeds maar ik ben behoorlijk aan het uitdunnen gegaan en de mooiste exemplaren (in mijn optiek!!!) behouden.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2016, 18:34 (2954 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Ik hoop het Sietze, je weet nooit wat je tegen komt. soms staan er leuke dingen op marktplaats waarvan ik vaak ook wel een tip krijg maar voor het mooiste spul zoals die Travel vision color moet je echt op ebay US zijn en staan ook niet voor het opscheppen maar ik had toevallig een keer geluk de hoogste bieder te zijn.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Roland Huisman @, Zwolle, 09-11-2016, 19:31 (2954 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

Dat ziet er leuk uit! Ik denk dat je meer TV's hebt dan dat ik heb :-D :-D :-D

Die PANASONIC CT101 is neem ik aan een NTSC toestel? Dus als je daar wat
in kleur op wilt zien moet je ook een NTSC modulator hebben. Ik heb hier zelf een
Philips DVD speler welke ik via het menu om kan zetten van PAL naar NTSC.
(Philips DVP3520) En daarachter dus een NTSC modulator.

Ik zou zelf nog wel eens een Amerikaanse portacolor willen hebben:
http://www.boxcarcabin.com/H2-GE-Porta-Color.jpg :-D
Die Amerikanen gooien ze volgens mij massaal in de container... :-(

Groeten, Roland

door Hans van Kampen @, Voorhout, 09-11-2016, 19:47 (2954 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Hans van Kampen, 09-11-2016, 19:48

Hallo Roland,

Nou, dan moet ik nog wel even door gaan met die tv's;-)

Een portable buizen kleuren tv zou ik ook nog wel in de collectie willen hebben zoals je wel weet. Jij hebt die körting porta color geloof ik maar die doe je nog niet weg:-D

Die travel vision color is idd een NTSC toestelletje. Vind ooit wel iets om beeld te krijgen. Op 110 volt alleen wit beeld en bij afstemmen een rode of groene verticale streep (UHF/VHF)

[Edit, je hebt er een van Cuba, geen körting)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-11-2016, 22:11 (2954 dagen geleden) @ Hans van Kampen

En ook zomaar leuk om te zien! :)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-11-2016, 05:55 (2954 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Zo is het maar net Maarten. Ik vind het van anderen ook altijd leuk om te zien zoals ook restauratieverslagen met foto's.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 10-11-2016, 15:41 (2953 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Mooie verzameling Hans! Vooral die Panasonic toestelletjes vind ik erg mooi.
Die MTV-1 heb ik ook; vergeet niet de accu's daaruit te verwijderen als dat nog niet is gebeurd.

Bij de mijne zag het er al zo uit:
[image]

Rob

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-11-2016, 16:48 (2953 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Dank voor de tip Rob, ik ga kijken.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Theos @, Rijsbergen, 10-11-2016, 21:53 (2953 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Erg leuke verzameling !
En ja, zo neemt een collectie gelijk niet zoveel ruimte in ;-)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-11-2016, 22:18 (2953 dagen geleden) @ Theos

Ja Theo, het scheelt wel kleine dingen verzamelen. Een zwager van mij verzameld postzegels en daar kan je er heel veel van hebben.

Ik moet zeggen toen ik deze week die PANASONIC travelvision color binnen kreeg hij verrassend kleiner was dan ik dacht, ongelofelijk, een schaduwmaskerbeeldbuisje zo klein, nagenoeg net zo klein als het PANASONIC TR1010P z/w toestelletje die je er rechts van ziet staan op het dressoir.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen