Philips LBB1250 documentatie (Gezocht)
Ik ben op zoek naar de servicedoc. van de Philips LBB1250.
In een draad van 2010 zag ik dat Piet van der Pol voor iemand de documentatie beschikbaar had.
Is die nog steeds beschikbaar?
Het schema van de LBB1251 staat in de schematheek, echter die is op een aantal punten toch anders.
Mag ook in PDF zijn.
Groeten,
Peter
Philips LBB1250 documentatie
ik denk dat ik het principeschema heb, maar er staat geen modelnummer op en dus ook geen streepnummer. Het is in elk geval de uitvoering zonder gestabiliseerde voeding (25 watt).
Eindtransistoren 2x BDY20 (2n3055), aangestuurd met BFY50
Aan de achterzijde 8 DIN connectoren MIC1, MIC2, MIC3 en PICK-UP3 hebben beide een omschakelpinnetje in het chassisdeel
MIC4 en PU4 ook met schakelpen, verder INTERCONN en TAPE OUT/IN.
Ik moet nog wel een scan maken.
Laat even weten of het is wat je zoekt
De uitvoering die ik heb is inderdaad 25 W. en voor de rest klopt de beschrijving ook wel.
Ik denk dat dit het goede schema is.
Als je de moeite wilt nemen het schema voor me in te scannen, graag, waarvoor alvast mijn dank.
Misschien de moeite waard om het schema in de schematheek op te nemen?
Groeten,
Peter
De uitvoering die ik heb is inderdaad 25 W. en voor de rest klopt de beschrijving ook wel.
Ik denk dat dit het goede schema is.Als je de moeite wilt nemen het schema voor me in te scannen, graag, waarvoor alvast mijn dank.
Misschien de moeite waard om het schema in de schematheek op te nemen?Groeten,
Peter
Ga er voor zorgen.
Staat inmiddels op de NVHR site.
Henk bedankt namens iedereen voor alle moeite die je gedaan hebt.
Op de NVHR-site heeft iemand het, zoals gebruikelijk, weer zodanig verkleind dat je weer nix kunt lezen, of slechts met hele grote moeite wat kunt ontcijferen. Jammer hè? Waarom zouden ze dat toch elke keer doen?
Groetjes,
Jac
Ik word door jouw bericht herinnerd aan een van de klusjes die ik ooit nog zou doen. Een proefdocument inclusief goede beschrijving van procedure en minimumeisen opstellen voor de bewerking van dit soort documenten. Helaas ben ik onlangs achterelkaar in wat dingen gerold waardoor de hobby op een lager pitje is gezet waardoor de al lange rij van klusjes nog wat trager afgewerkt zal worden :(
Misschien is het het handigste als Henk zo vriendelijk wil zijn het schema aan Paul Brouwer te sturen zodat het hier op de site in de schematheek gezet kan worden. Dan kan de NVHR er alsnog naar linken, wat een afdoende oplossing is als het probleem in de nabewerking zat.
Ik kan het niet laten om er toch even een paar minuten in te steken om te kijken wat er misgaat. Dat edit er in dit bericht bij of plaats een nieuw bericht hieronder.
EDIT: De afmeting in pixels is een opzich prima 3817 bij 5067 met een verder niet echt belangrijke maar tamelijk bizarre pagina-instelling van 1,01 bij 1,34 METER maar dan zonder de feitelijke inhoud die bij dat aantal pixels hoort, zodat het alsnog vrijwel onleesbaar is. Kennelijk is er bij het bewerken flink wat beeldinformatie weggemikt; ik schat dat er hooguit 25% van het origineel over is in aantal pixels en bovendien per pixel nog maar 1 bit inhoud (bij het bewerken kennelijk teruggerenderd naar meerdere grijstinten om de randjes wat gladder te maken, maar ook op dat punt is tijdens de bewerking eerder weggegooide informatie ook echt niet meer aanwezig).
Ter referentie: het aantal pixels geeft op een A3 ongeveer 300DPI en zou normaalgesproken voldoende scherp en met prima details moeten zijn.
Lukte net niet meer in de edit, maar samengevat lijkt het alsof er ergens onderweg iets als dit is gebeurd:
- Aantal pixels teruggebracht naar 25 à 30% met definitief verlies van de rest, daarna opgeblazen naar oorspronkelijke resolutie (A3 gescand op 300DPI lijkt waarschijnlijk), mogelijk verscherpt en geditherd.
- Aantal bits per pixel teruggebracht naar 1 met definitief verlies van de rest, daarna opgeblazen naar 8 bits door het ditheren.
Het schema wat ik heb, is ook een kopie en niet zo scherp als echt drukwerk. Het formaat wat ik bezit is A4.
Mijn HP 4C scanner maakt daar een BMP van. Zelf zet ik het dan om met Acrobat 6.0 naar een PDF. Tussen die laatste twee zie ik na uitvergroten op het scherm weinig scherpte verschil.
Bij de NVHR vindt nog een extra bewerking plaats. Ik heb daar wel eens uitleg over gehad. In elk geval neemt de scherpte daardoor flink af. Ik heb dat al eerder gemerkt bij het inzenden van echt goede scans. Grijswaarden orden ook zwart wit, zodat plaatjes van bijv. Philips docu er niet echt mooi meer uitzien.
Overigens zijn de schema's voor mensen die schema kunnen lezen, nog steeds goed bruikbaar. Niet altijd is het aangeleverde materiaal perfect.
Dag Peter,
Ik zie nu pas je oproep, en ik begrijp niet, of je al voorzien bent? Ik heb inderdaad nog een origineel schema, onderdelenlijst en printopstellingen van de LBB1250/10.
Een 25W versterker. Kennelijk zij er hiervan ook diverse uitvoeringen, want het schema bij mij heeft in de eindversterker enkele transistoren meer, dan het schema bij de NVHR......
Zoek de verschillen.
Ik wil wel een scan proberen te maken, maar het schema is A3, dus dat wordt wel opgesplitst.
Laat het maar weten.
Piet
Ik heb nog steeds belangstelling voor de complete documentatie. Het schema heb ik al van Soundman 2, aanvullende documentatie is altijd welkom. En een groot schema in twee delen is geen groot bezwaar.
Overigens zit bij de 50 W. Versie, de LBB 1251 ook verschil tussen de documentatie en het schema. De voeding bijvoorbeeld is heel anders dan het schema aangeeft. En de nummering van enkele componenten is ook anders.
Ik zoek ook nog de frontplaat met knoppen en zwarte blokjes die de wokkels aandrijven, van een LBB1250 of 1251.
Groeten,
Peter
Dag Peter,
Stuur maar een mail met je adres, dan wil ik de boel wel opsturen.
Het is tenslotte pakjesavond....
Piet