Speakerboxen als nieuw (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 19-11-2016, 19:32 (2945 dagen geleden)

Een paar weken geleden heb ik hier advies gevraagd over het schilderen van luidsprekerboxen. Ik had namelijk een setje Philips 22RH426 staan in de bekende houtkleur met zwart front, een beetje donker in ons interieur.

De antwoorden bevestigden mij dat het houtwerk zonder probleem geverfd kan worden, en hiervoor heb ik dezelfde verf gebruikt als waarmee in onze woonkamer het houtwerk is gedaan. Dit met enig geduld (na grondverf) met een rollertje aangebracht.

Maar het doek kun je natuurlijk niet zomaar schilderen, Soundman2 wees erop dat dit speciaal doek is. Maar bij Alibaba kun je alles wat speciaal is gewoon kopen! Zes kleuren zijn op voorraad en nog twintig bestelbaar, prijs 4 euro voor een doek waar je wel vier boxen uit kunt halen. Dit op de frontjes laten plakken door een vriendin die handig is met stof.

Het resultaat:

[image]

[image]

Boxen passen nu in het interieur alsof ze ervoor gemaakt of aangepast zijn!

Speakerboxen als nieuw

door Goldline @, Oranjedorp, 20-11-2016, 12:59 (2944 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Mooi geworden Gerard,
Heb je voor mij en de andere forummers de link naar ali ?

--
Cees PA1DBA

Speakerboxen als nieuw

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 20-11-2016, 13:29 (2944 dagen geleden) @ Goldline

Je vindt Alibaba op diverse adressen bv nl.aliexpress.com, en daar kun je zoeken op alles wat je wilt, bv op luidspreker doek en dan vind je dit:
https://nl.aliexpress.com/item/Speaker-Grill-Cloth-Stereo-Fabric-Speaker-Radio-Mesh-Prevent-Dust-...

Ik ben helemaal fan van Ali, maar er zijn wel twee nadelen. Het ene is dat de advertenties soms in een wat merkwaardig Engels of Nederlands zijn gesteld, het wordt namelijk allemaal automatisch vertaald. Ook zie je de prijzen de ene keer in dollars en de andere keer in euro, dat is niet echt een ramp want bij het afrekenen met iDeal wordt het allemaal in Euro omgezet. Het andere nadeel is de soms lange levertijd, spulletjes komen meestal na zo'n twee tot zes weken.

Speakerboxen als nieuw

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 20-11-2016, 14:25 (2944 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Ook zie je de prijzen de ene keer in dollars en de andere keer in euro,

Hallo Gerard,

Je kan zelf instellen in welke munteenheid je de advertenties wil zien door rechtsboven te klikken:

[image]

Groeten .... Hugo Sneyers

Speakerboxen als nieuw

door Goldline @, Oranjedorp, 21-11-2016, 22:03 (2942 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

:) Dank Gerard

--
Cees PA1DBA