KSB voor scoopje C1-94 gezocht (Gezocht)
Ik heb enkele weken terug een russisch scoopje C1-94 "werkend" over genomen van een medeforumlid. Dat "werkend" diende ik wel met een flinke korrel zout te nemen. Ondertussen is het apparaat terug in goede doen op één probleempje na; het buisje heeft zijn beste tijd gehad, namelijk bij normale helderheid verschijnt een soort halo aan de rand van het scherm.
Wie kan me helpen aan een goed buisje of een sloper?
Mvg,
Eleen
KSB voor scoopje C1-94 gezocht
succes!
Ik heb het aanbod op Ebay ook gezien. 35$ plus 15$ shipmentkost en daarbovenop invoerrechten is me iets te gortig.
Eleen
Ik heb het aanbod op Ebay ook gezien. 35$ plus 15$ shipmentkost en daarbovenop invoerrechten is me iets te gortig.
Eleen
Klopt!!
Je verslikt je in de verzendkosten en invoerrechten, ik kan het ook weten met die micro tv'tjes maarja, hier kom je ze amper tot helemaal niet tegen.
Hans
--
Hans van Kampen
succes!
Ik heb het aanbod op Ebay ook gezien. 35$ plus 15$ shipmentkost en daarbovenop invoerrechten is me iets te gortig.Eleen
Letland zit in de EU.
Er komen dus geen invoerrechten bij.
Maar $50,- blijft natuurlijk veel...
Willem
Ik heb ondertussen een CRT'tje te pakken gekregen (kostprijs 0€, bedankt Steven!) en uitgewisseld met het origineel buisje.
Resultaat is prima, perfecte helderheid en focus. Geen vlekkentoestanden meer en de helderheidsregeling werkt nu ook correct.
Zelfs met een 4 kanaals multiplex signaal is er overschot aan licht in het vervangpijpje.
Eleen
Mooi werk Eleen! Ik heb vroeger eens zo'n ding nieuw gekocht, voor 200 guldens....... Erg veel plezier van gehad, tot ik tegen een Philips scoop aanliep. De schermgrootte hiervan was dusdanig, dat ik ineens dingen zag die ik met het Russische scoopje nooit gezien had....... Die Russische scoop heb ik weer van de hand gedaan in 's Hertogenbosch, waar toen elk jaar de landelijke radio vlooienmarkt werd gehouden. Lachen; ik vroeg er 250 gulden voor, komt een man op me af en wilde hem gelijk hebben......... Nou ja, dat heb ik nooit meer meegemaakt......
Evengoed een erg leuk ding!
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl