Ijsbaan gesloten en de kerstman in de ziekenboeg (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 17-12-2016, 13:42 (2909 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 17-12-2016, 14:20

Dit is wellicht off-topic, hoewel er veel leds en audioprintjes in zitten.
Voor de kleinkinderen zet ik jaarlijks een kerstdorpje weg, een ijsbaantje, kerstman etc.
De ijsbaan en de kerstman hebben beide een mechanisch probleem, tandwieltjes stuk.
Ik heb het www afgestroopt, maar zegge en schrijven één passend tandwieltje gevonden. Prijs 1,10 euro, geen probleem. Verzenden 6,50 euro en levertijd tot vier weken, dan is Kerstmis al weer verleden tijd. Wellicht heeft iemand wat sloop speelgoed liggen waar de gezochte wieltjes inzitten.
Voor de kerstman zoek ik een tandwieltje met een gat van 1,9mm (perspassing), 10 tandjes en een buitendiameter van 6mm. De lengte doet er niet zo toe, maar ik schat ook 6mm.
Voor de ijsbaan een dubbel tandwieltje, asgat 2mm, grootste doormeter 22mm met 42 tanden en het kleine tandgedeelte doormeter 7mm en 10 tanden. Heb iets gevonden op Ebay, maar dat ging over een assortiment, waarin één ex. wat misschien past, maar wordt niet verzonden naar Nederland.......
Wie helpt?

Als deze bijdrage te ver off-topic is dan mag hij weg.
Ik heb uiteraard ook bij diverse modelbouwshops gekeken, maar vond daar dus alleen het kleine tandwieltje.

Soundman2
Verder wilde ik bij deze alvast alle forumdeelnemers prettige feestdagen toewensen en een gelukkig 2017

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks