akai band recorder in zeer goede staat met grote spoelen (Gezocht)
Is voor een vriend van mijn zoon .Hij snapt dat het niet voor 2 tientjes kan .Reageren graag met type nummer of met foto .Alvast bedankt gr ruud
akai band recorder in zeer goede staat met grote spoelen
Heb hier een geheel nagekeken en goed werkende Akai GX-210D met een 'operator's manual' boekje. Denk aan 50 Euro en op te halen.
Maar mogelijk krijg je hierna nog andere aanbiedingen. Groet, Ben
Ik vermoed dat met "grote" spoelen de diameter van 26cm wordt bedoeld; deze Akai (3 motoren en glass-ferrit koppen) kan maximaal spoelen van 18cm aan.
Groet Bert
Hoi ben heb de foto en prijs door gemaild heeft hij intresse kom ik erop terug.Bedankt fijn weekend
Hallo bert heb het erbij gezet in de mail naar hem toe weet niet wat hij exact zoekt .Bedankt voor de tip gr ruud
akai band recorder met 26 cm spoelen
Wie heeft er nog 1 moet wel goed werken
Is prima Ruud we wachten het af, ook een goed weekend en tot ziens. Groet, Ben
Hoi ben deze vond hij een slag te klein gr ruud
Je kan natuurlijk ook de vriend van je zoon vertellen dat er betere recorders met grote spoelen bestaan dan Akai, bijvoorbeeld een Revox.
Houd MP in de gaten en je kan voor 4 tientjes een Revox kopen. Daarna 4 Riva's vervangen en je hebt een goede recorder.
Voor meer informatie over het inwendige van een Revox zie een bericht onderaan dit forum.
Jack
Akai is het enigste wat hij wil .Maar hou mp inderdaad in de gaten
Je kan natuurlijk ook de vriend van je zoon vertellen dat er betere recorders met grote spoelen bestaan dan Akai, bijvoorbeeld een Revox.
Een Revox beter dan bv een GX600D of GX630D ? Vergeet dat maar , zeker als het om een 4 spoors versie gaat ! Dit vertaalt zich direct in de prijzen die voor een goede Akai worden betaald .
Houd MP in de gaten en je kan voor 4 tientjes een Revox kopen. Daarna 4 Riva's vervangen en je hebt een goede recorder.
Dit staat haaks op je verhaal op MP . Een A77 van 4 tientjes blijft ook na vervangen van alleen de Rifa's in de meeste gevallen een gammele , onbetrouwbare probleembak .
Ik heb ruim 30 jaar 3 grote Akai's en een iets groter aantal A77's in onderhoud . In al die jaren 1 keer de soldeerbout moeten gebruiken in een GX600 . Een A77 waar niet alles aan elco's , dus ook (en vooral) de tantalen , en instelpotjes zijn vervangen blijft geheid terugkomen ........
Groet , Henk
--
Nuntius Transmittendus !
Heeft iemand ook een overzicht van akai bandrecorders die uitgerust zijn met 26cm spoelen? .Met type nummer zoekt het makkelijker.gr ruud
Wat ik ken : X300 ( de eerste met grote spoelen), X330 ,GX 600 , GX620 , GX625 , GX630 , GX635 , GX645 , GX 747 . Er zijn ook een paar uit de M serie waar met een uitbouwset grote spoelen op kunnen .
Groet , Henk
--
Nuntius Transmittendus !
Wat ik ken : X300 ( de eerste met grote spoelen), X330 ,GX 600 , GX620 , GX625 , GX630 , GX635 , GX645 , GX 747 . Er zijn ook een paar uit de M serie waar met een uitbouwset grote spoelen op kunnen .
Groet , Henk
GX645? Nog nooit gezien, wel de GX636 , GX646 en de GX650D
willem
--
Lukt het niet?
gebeurt mij ook wel eens.
Willem , je hebt gelijk . . Ik kwam een 645 tegen na enig gegoogel maar dat blijkt na bestudering van de foto's een 646 te zijn .
Groet , Henk
--
Nuntius Transmittendus !
bedankt willem en henk gr ruud