Gezocht: schema van Philips FP146 draaitafel (Gezocht)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 19-01-2017, 20:03 (2867 dagen geleden)

Beste lezer,

Zoals de titel al aangeeft zoek ik het schema van de Philips FP146 draaitafel met tangiale arm. Wie heeft dit, of kan mij vertellen waar ik het kan vinden (download is prima) Ik heb inmiddels al twee avonden gezocht, maar misschien niet op de juiste plaats.....

Oh ja: waarom ik het zoek? Het toerental is niet constant, maar "zwabbert" een beetje..... Verder werkt het ding perfect! Jammer dat er niet naar te luisteren is......

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Gezocht: schema van Philips 70FP146 draaitafel

door Jac Janssen @, Eindhoven, 19-01-2017, 20:11 (2867 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Hi Leo,

Dat heb ik wel voor je.
Ik zal het morgen scannen (als je het dan nog nodig hebt).

Groetjes,
Jac

door TOMASZ @, 11-12-2022, 22:07 (715 dagen geleden) @ Jac Janssen

Hallo. Kunt u mij ook het schema van FP 146 sturen? Bedankt.

door Jac Janssen @, Eindhoven, 12-12-2022, 08:56 (714 dagen geleden) @ TOMASZ

Hallo. Kunt u mij ook het schema van FP 146 sturen? Bedankt.

Zie hier:

http://freeservicemanuals.info/nl/servicemanuals/viewmanual/Philips/70FP146/

Jac

door TOMASZ @, 12-12-2022, 09:02 (714 dagen geleden) @ Jac Janssen

Bedankt voor het bericht.
Is de door u opgegeven website veilig? Voor deze regeling moet u betalen. De betaling is klein, maar u moet uw creditcardgegevens invoeren. Ik weet niet of het veilig is, de site heeft geen beveiligingscertificaat. Weet u niet wie zo'n schema in het dossier heeft?
Groeten
Tomas

door Jac Janssen @, Eindhoven, 12-12-2022, 09:04 (714 dagen geleden) @ TOMASZ

Er hoeft niets betaald te worden en er wordt bij mijn weten geen credit card gevraagd.

door TOMASZ @, 12-12-2022, 09:09 (714 dagen geleden) @ Jac Janssen

Je hebt gelijk, het werkte. Dank je.

Gezocht: schema van Philips FP146 draaitafel

door soundman2 @, Wouw, 19-01-2017, 20:27 (2867 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Probleem opgelost

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 20-01-2017, 21:09 (2866 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Inmiddels is het probleem opgelost. Dank zij het schema (Jac en Henk; bedankt:) :) :) :) )kwam ik erachter dat het probleem nu eens niet in de elektronica zat, maar in een schakelaar. Om precies te zijn, de schakelaar om van toerental te wisselen (33 of 45 toeren). Ogenschijnlijk werkte deze goed, maar bij meten bleek er een flinke contact overgangsweerstand aanwezig, die varieerde tussen 20 en 450 ohm. Dit verklaarde ook het wisselende toerental, het "schommelde" een beetje.

De oplossing: schakelaar van de print gehaald, uit elkaar gehaald en in de ultrasoon reiniger. Daarna alles laten drogen en aan de contactpuntjes een miniem drupje contactolie. Na montage opnieuw gemeten en nu is de weerstand bij "aan" kleiner dan 1 ohm en geen schommelingen meer in overgangsweerstand.

Alles terug gemonteerd en de pick-up werkt perfect. Ik heb nog wel uit voorzorg enkele kleine elco's vervangen. Bij controle hadden ze bijna geen capaciteit meer, maar wel een flink toegenomen ESR (>14 ohm).

Al met al een leuk klusje voor deze vrije vrijdagavond......

Nogmaals dank voor de schema's, waarbij ik moet opmerken dat het schema van Jac beter leesbaar was dan dat wat ik bij Wil kon downloaden. Dat wat bij Wil te halen valt is dan weer completer..... Nou ja, nogmaals dank voor de hulp en ik ga een plaat draaien :-D :-P ;-)

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Probleem opgelost

door kris ⌂ @, Gent, België, 20-01-2017, 22:26 (2866 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dag Leo,

ik had gisteren het schema ook gedownload en bekeken en dacht nog bij mezelf : daar zitten wat contacten in :-)

groeten

kris