Probleem opgelost (Gezocht)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 20-01-2017, 21:09 (2866 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Inmiddels is het probleem opgelost. Dank zij het schema (Jac en Henk; bedankt:) :) :) :) )kwam ik erachter dat het probleem nu eens niet in de elektronica zat, maar in een schakelaar. Om precies te zijn, de schakelaar om van toerental te wisselen (33 of 45 toeren). Ogenschijnlijk werkte deze goed, maar bij meten bleek er een flinke contact overgangsweerstand aanwezig, die varieerde tussen 20 en 450 ohm. Dit verklaarde ook het wisselende toerental, het "schommelde" een beetje.

De oplossing: schakelaar van de print gehaald, uit elkaar gehaald en in de ultrasoon reiniger. Daarna alles laten drogen en aan de contactpuntjes een miniem drupje contactolie. Na montage opnieuw gemeten en nu is de weerstand bij "aan" kleiner dan 1 ohm en geen schommelingen meer in overgangsweerstand.

Alles terug gemonteerd en de pick-up werkt perfect. Ik heb nog wel uit voorzorg enkele kleine elco's vervangen. Bij controle hadden ze bijna geen capaciteit meer, maar wel een flink toegenomen ESR (>14 ohm).

Al met al een leuk klusje voor deze vrije vrijdagavond......

Nogmaals dank voor de schema's, waarbij ik moet opmerken dat het schema van Jac beter leesbaar was dan dat wat ik bij Wil kon downloaden. Dat wat bij Wil te halen valt is dan weer completer..... Nou ja, nogmaals dank voor de hulp en ik ga een plaat draaien :-D :-P ;-)

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks