aandrukrollen cassette deck (Gezocht)
Beste medeknuteselaars,
Heeft iemand toevallig nog 2 aandrukrolletjes liggen voor een cassette deck?
As diameter is 2 mm, buitendiameter tussen de 9,5 en 10,5 mm en ongeveer 7 mm breed.
Mocht iemand er twee hebben dan zou ik er zeer content mee zijn!
Alvast bedankt!
Marc
aandrukrollen cassette deck
Merk en type van het deck ?
Groet , Henk
--
Nuntius Transmittendus !
het gaat om een Marantz SD2020 deck, een cassette deck met een lade.
Kijk even bij http://www.radiobbb.nl
Type in tikken
en zie
snaren, trafo's IC's Vliegwielen alles voor je deck.
Bij twijfel even een mail er heen.
Wereld zaak.
Bestel er geregeld.
Beste Maurice,
Ik heb er gekeken en gezocht, helaas hebben ze dat onderdeelniet, volgens het SM van Marantz moet je ook een complte houder kopen, losseaandrukrollen worden niet geleverd en eerlijk gezegd ben ik een beetje geschrokken van sommige prijven die RBB vraagt.
Ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand was die een deck gesloopt had n net als ik de onderdeeltjes bewaarde, helaas heb ik alleen wieltjes die net even te groot zijn...
Geef dan eerst maar een foto.
Oude rollen plaatsen is vragen om ellende.
Ook van een gesloopt dek is oud.
Als rol maar iets mis mee is band loop niet goed meer.
Maar heel vaak door simpel reinigen
met katoen doekje en alcohol is goed
te reinigen.
Wat is er loos mee
Conrad had onlangs nog div assortie rollen. in de aanbieding.
En een slimme zoekt iets verder.
bedoel vast wel gelijkwaardig deck te vinden
natuurlijk ben ik druk aan het zoeken, helaas staat er op de voorkant van het apparaat:"Marantz" hierdoor vindt men het geen probleem om op ebay 35 dollar voor 1 rolletje te vragen...
het deck heb ik voor 5 eurie opgepikt, en na wat andere euveltjes werkt het zover, helaas is dit uitgevoerd met de philips aandrukrollen waarvan het centrum van het rubber volledig verteerd en de as en buitenkant helemaal lis komen van elkaar.
voordat ik hier geld aan wil uitgeven lijkt het me verstandiger om eerst eens te kijken of het enigzins aan de praat te krijgen is.
display werkt alweer, de lade ook en spoelen gaat ook goed, zelf heb ik helaas alleen 13 mm rolletjes zitten en ik twijfel eraan of ik deze niet gewoon kan afdraaien om het deck te kunnen testen.
het deck is voor mijzelf dus een beetje rommelen om te kijken of het wat is vind ik niet erg, het is geen aangenomen werk...
natuurlijk ben ik druk aan het zoeken, helaas staat er op de voorkant van het apparaat:"Marantz" hierdoor vindt men het geen probleem om op ebay 35 dollar voor 1 rolletje te vragen...
het deck heb ik voor 5 eurie opgepikt, en na wat andere euveltjes werkt het zover, helaas is dit uitgevoerd met de philips aandrukrollen waarvan het centrum van het rubber volledig verteerd en de as en buitenkant helemaal lis komen van elkaar.
voordat ik hier geld aan wil uitgeven lijkt het me verstandiger om eerst eens te kijken of het enigzins aan de praat te krijgen is.
display werkt alweer, de lade ook en spoelen gaat ook goed, zelf heb ik helaas alleen 13 mm rolletjes zitten en ik twijfel eraan of ik deze niet gewoon kan afdraaien om het deck te kunnen testen.
het deck is voor mijzelf dus een beetje rommelen om te kijken of het wat is vind ik niet erg, het is geen aangenomen werk...
Ook de capstan moet perfect schoon zijn. Als daar een randje vuil op zit, zal de band steeds het hoogste punt opzoeken en tussen de aandrijving uitlopen.
zolang er geen aandrukrol tegenaan loopt heb ik andere problemen, hahahaha
Aswo heeft ze niet meer in het assortiment dus BBB (of andere dropshipper) gaat niet werken. Voor degenen die dat niet kennen: BBB levert het assortiment van Aswo 1:1 door met een door hen vastgestelde marge. Dat iets duur is hangt er bij Aswo van af voor welk merk het onderdeel bedoeld is of dat het generiek is. Doorzoeken kan lonen. Er zijn ook andere shops dan BBB met hetzelfde assortiment en ook daar kan verschil optreden, niet in de basisprijs maar in de marge die per shop anders is.
De oplossing zou in jouw geval inderdaad moeten zijn om een generieke rol te vinden die in de houder past.
Toevallig zocht op mfbfreaks iemand een rol met vrijwel dezelfde afmetingen en had Thomas daar misschien wel wat voor. Dat kan dus een oplossingsrichting zijn. Zie http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=9629
ik heb er moeite mee om het 5 voudige aan een aandrukrol uit te geven...
momenteel heb ik 1 rolletje enigzins werkbaar door het gat tussen aslager en rubber op te vullen met stukjes krimpkous...
eerst maar eens kijken of alles een beetje werkt voordat ik er geld tegenaan ga smijten...
Aangezien het moeilijk gaat bied ik dit aan.
€ 5,00
Kan mee naar Emmen
Henk
Henk,
Mocht het zijn dat Marc.hiervan afziet, neem ik het doosje graag van je over! Ik zie namelijk wat andere rolletjes die ik goed kan gebruiken!
Ik wacht het even af......
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
KIJK, DAT is wat ik zocht!!!
Ik houd mij ten zeerste aanbevolen, ik hoop dat er tussenzit wat ik kan gebruiken en de rest stel ik weer ter beschikking voor anderen op dit forum!
Ik hoop dat je het kunt versturen, voorlopig heb ik geen plannen om naar beurzen te gaan.
maar een beetje creatief met een motortje en een vijl heeft mij 1 werkend wieltje opgeleverd...
(als mozes niet naar de berg komt....)
het heeft nog wat fine tuning nodig (lees: er moet nog meer afgevijlt worden)
maar voorlopig leeft het ding weer, echter is het weer zo'n deck dat met spoelen de kop tegen de tape houd en dat wil ik juist niet.
Als er liefhebbers zijn....
Thomas is niet zo duur meestal, dus je kunt allicht daar nog even je licht opsteken.
Na wat thuisvlijt heb ik wat rolletjes weten terug te draaien tot de juiste diameter, bij mij werkt alles perfect!
Dus nu heb ik de doos met rolletjes niet meer nodig maar hoop met mijn bericht anderen hiermee gehopen te hebben, dus als er liefhebbers zijn voor dat doosje, neem gerust contact op met Henk!
Ik wilde Henk bij deze hartelijk bedanken voor zijn inzet, fijn weekend allemaal!
Marc
Ik neem het graag van je over Henk, ik stuur je een mail.
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl