test cassette (Toestel of techniek)

door marc @, Den Haag, 02-02-2017, 15:19 (2862 dagen geleden)

is er toevallig iemand op dit forum met een goed cassette deck dat in staat is (en bereid is) om een test cassette te maken, zodat ik een aantal verprutste decks weer kan inregelen qua azimuth en bandsnelheid.

test cassette

door Goldline @, Oranjedorp, 02-02-2017, 16:44 (2862 dagen geleden) @ marc

Marc, eigenlijk zou je kunnen zoeken naar de Koenig instelcassette GE50,
deze heeft een stroboscoop voor de snelheid , en een hoge toon voor de kopafstelling.

verder kan je ook een fabrieksopgenomen cassette nemen.
[image]

--
Cees PA1DBA

test cassette

door marc @, Den Haag, 02-02-2017, 18:15 (2862 dagen geleden) @ Goldline

dat is inderdaad waar ik naar zoek, helaas zijn die net zo zeldzaam als kippentanden!!!;-) ;-) ;-) ;-)

test cassette

door Laurens @, Zaandam, 03-02-2017, 12:16 (2861 dagen geleden) @ marc

Ik kan wel wat voor je opnemen. Ik ben in het bezit van een 4 kanaals recorder en kan dus een 'bijna volspoor mono' signaal opnemen. Afregelen wordt dan een kwestie van zodanig afregelen dat kant A en B exact hetzelfde zijn.
De opnames van die recorder klinken uitstekend op mijn referentiedeck (Denon driekopper), die op zijn beurt weer 99% hetzelfde staat als de 'groepsreferentie' van mijn vriendengroep.
Een echte fabriekstestcassette is praktisch onvindbaar.

Ik moet daarnaast mijn quarz-lock recorder nog vinden. Mijn best klinkende deck is vrijlopend. Lijkt goed te staan qua snelheid, maar alleen met een quarz-lock weet je dat zeker. Daarmee kan ik een snelheidsafregeltoon opnemen.

Tegen portokosten (die worden zo langzamerhand zo hoog dat effe een tapeje opsturen best duur wordt) kan ik 'm opsturen :)

Stuur me maar een e-mail met je adres, dan stuur ik je mijn rekeningnummer en de kosten.

test cassette

door marc @, Den Haag, 03-02-2017, 13:59 (2861 dagen geleden) @ Laurens

Beste Laurens,

Een tape die 99% is, is meer dan goed genoeg voor mij hoor, ik heb hier decks staan waar dekoppen losgeschroefd waren, dus die staan 99% fout!
natuurlijk betaal ik de porto en de kosten voor de tape, dan kan ik hier eindelijk 4 decks inregelen.
De decks ga ik zelf gebruiken voor eigen opnames dus als die allemaal hetzelfde zijn dan is dat prima.
De tijd dat je tape ruilde is lang achter ons!

marcvogelzang@gmail.com

0625257878