Titel van een boek (Gezocht)
Beste allemaal
Misschien mag ik een beroep doen op jullie gezamelijke historische kennis? Het eerste radioboek wat ik ooit gelezen heb (al weer 31 jaar geleden), was geschreven als een jongensboek. Het ging over een man (ik dacht dat hij Leekmans heette) wiens radio kapot was gegaan en die bij zijn buurman, die in het leger majoor was geweest en bij de verbindingen had gediend, aanklopte met de vraag of hij zijn radio kon herstellen en vervolgens een complete cursus radiotechniek krijgt. De avond werd steevast afgesloten met een glas wijn die door de majoor zijn vrouw (Eleonora) wordt aangedragen.
Is er iemand die dit misschien bekend in de oren klinkt en zou kunnen vertellen wat de titel van het boek is?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Met vriendelijke groet,
cor
--
Have fun and let's smoke some resistors
Titel van een boek
Beste Cor,
Dat boek heb ik!
Het gaat om dit boek, geschreven in de stijl van "Zoo werkt de radio", van Aisberg
Met in de hoofdrol de heer Leekmans:
en de majoor:
Samen kwamen ze er wel uit:
Er is ook nog een vervolg op verschenen waarin televisie werd uitgelegd:
Ook hierin speelden beide personages een rol:
Dit is zeer waarschijnlijk wat je zoekt!
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
Titel van een boek
Geweldig! Hoe heet het? Dan kan ik naar op zoek. IK zou het graag nog eens lezen.
--
Titel van een boek
Pak even de bril en zie daar:"RADIO….. geen probleem".
Titel van een boek
Geweldig! Hoe heet het? Dan kan ik naar op zoek. IK zou het graag nog eens lezen.
HAhahahahahaa...
Kijk nog es goed naar de eerste foto bij het anwoord van Leo...
Eleen
Titel van een boek
Hoi Leo,
ik was te snel met reageren. Dat is het inderdaad! Daar heb ik jaren naar gezocht!
Toen ik als broekie van 12 jaar dat boek las was ik definitief verslingerd aan het radio virus. Ik snapte nog lang de helft niet maar ben toe wel begonnen met radios slopen en knutselen. Wat uiteindelijk bepalend is geweest voor mijn studie en werk...
Fantastische leuk om die plaatjes weer te zien!
Leo, bedankt!
Met vriendelijke groet,
cor
@Julies, @Eleen dit kreeg ik nog als PM van Leo "Ik was nog aan het typen, maar sla tussendoor wel eens alvast wat op. " Gelukkig ben ik dus nog niet zo kippig
--
Titel van een boek
Die heer Leekmans, die lijkt toch sprekend op Stephen Hawking.
Titel van een boek
Die heer Leekmans, die lijkt toch sprekend op Stephen Hawking.
Precies!
Als elk hoofdstuk eindigt met een glas wijn....
Dan is die majoor blijkbaar wel een stuk gezelliger dan die betweterige, oersaaie Weetal.
Ik zou dat boek graag eens lezen.
--
Groeten van Fons
"Het leven van een elektronicus gaat niet over rozen."