DAB+ radio in de vuilnisbak. (Toestel of techniek)
door Hans van Kampen , Voorhout, 17-02-2017, 17:24 (2855 dagen geleden)
Anderhalf jaar geleden dit toestelletje van AKAI aangeschaft om op mijn werk zoals eerder beschreven radio 5 te kunnen luisteren maar al snel was dat krakkemikkig micro USB net aansluitingkje ter ziele maar sinds kort met nieuwe batterijen steeds al snel de mededeling LOW BATTERY en zwijgt dan. Nieuwe er in, toestel aan en springt weer uit, steeds proberen en even muziek en weer de mededeling LOW BATTERY.
Ik was het zat en heb hem weg gegooid
Ga kijken naar een andere met in ieder geval een degelijke netvoedings aansluiting en deze AKAI wordt het hem in ieder geval niet meer
Hans
--
Hans van Kampen
DAB+ radio in de vuilnisbak.
door soundman2 , Wouw, 17-02-2017, 18:12 (2855 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Ik heb al een hele tijd een radiootje van König. Model HAV-DABR100
.
Geen topmerk, lust ook graag batterijen, maar hij speelt hier altijd op de bijgeleverde adapter. Kost niet de hoofdprijs en werkt voor mij uitstekend.
door Hans van Kampen , Voorhout, 17-02-2017, 19:16 (2855 dagen geleden) @ soundman2
Ik ga morgenmiddag even kijken bij een bekende grote elektronica markt Henk..
Hans
--
Hans van Kampen
door Doeve , Borgercompagnie, 17-02-2017, 20:48 (2855 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Ben ik ook geweest maar op de vraag of er ook een stereo uitvoering bij was keken ze of ze water zagen branden. Daar werd ik niet wijzer.
Henk
door Hans van Kampen , Voorhout, 17-02-2017, 21:05 (2855 dagen geleden) @ Doeve
Ja, je moet soms wel vragen naar de juiste persoon want de eerste de beste weet het vaak niet idd.
Ik heb het nooit geprobeerd een oortelefoontje aan te sluiten maar het zou mij niets verbazen als alle DAB+ radio's stereo zijn. Niet met een ingebouwde speaker uiteraard.
Ik heb van Logitech een internetradio met een ingebouwde speaker maar als je er een oortelefoontje op aansluit gewoon stereo.
Hans
--
Hans van Kampen
door ronnie van dalen , Hoogeveen, 18-02-2017, 13:56 (2854 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Met dat stereo verhaal moet ik je teleurstellen.
Ik heb een denver DAB radiootje.
Gekocht voor op zolder, met de gedachte deze op mn receiver of am modulator aan te sluiten.
Jack naar tulp snoertje erin, maar het klonk nergens naar. Dood plat geluid.
Opgeschroefd, intern is de radio stereo.
Wordt met 2 weerstanden mono gemaakt.
Dan gaat het via de eind trap naar de koptelefoon aansluiting.
Ik heb die van mij gefodimiceerd.
Links en rechts rechtstreeks op de koptelefoon jack gezet.
Onderbreken van de speaker wel intakt gelaten.
Klinkt nu wel mooi!
door Doeve , Borgercompagnie, 18-02-2017, 16:32 (2854 dagen geleden) @ ronnie van dalen
Ik heb de zelfde ervaring met Konig, maar na jou verhaal ga ik toch even verder kijken.
Dank
Henk
door Pieter Vos , 18-02-2017, 18:41 (2854 dagen geleden) @ Doeve
Pas ook maar op met de Albrecht DR 70 DAB+. Een handig kleine radio, weliswaar met één luidspreker maar de hoofdtelefoon uitgang zal wel stereo zijn, dacht ik. Maar die hoofd telefoon aansluiting bleek slechts mono. Daarmee heb ik gelijk besloten dit radio'tje retour aan de webshop (Conrad) te sturen.
mvg, Pieter.
door Sietze Osinga , Koekange, 17-02-2017, 19:18 (2855 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Heb dezelfde en speelt al 3 jaar bij mijn vrouw in haar kapsalon.Wel altijd op de bijgeleverde adapter,nog geen problemen mee gehad.Het zijn inderdaad batterijen vreters,maar die gebruiken we dus niet.
Groeten,
Sietze.
door Hans van Kampen , Voorhout, 17-02-2017, 20:56 (2855 dagen geleden) @ Sietze Osinga
Ja, Sietze, als hij op een plek kan blijven staan geen probleem maar ik heb hem in gebruik op mijn werk.
De ene keer op batterijen als ik geen netstroom bij de hand heb en als dat wel het geval is micro USB stekkertje weer in de zijkant en de andere zijde (adapter) in het stopcontact en als je ziet hoe fragiel dat micro USB stekkertje maar vooral dat contactje aan de radio is moet het na enkele keren aansluiten/losmaken wel stuk gaan en met het minste per ongeluk aan draadje trekken stekkertje krom.
Is zo kwetsbaar dat spul tegenwoordig alwaar je niet aan ontkomt.
Hans
--
Hans van Kampen
door Laurens , Zaandam, 17-02-2017, 21:49 (2855 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Laurens, 17-02-2017, 21:50
Micro USB stekertjes zijn redelijk stevig. Mijn telefoon is al 3 jaar oud en ik plug toch zeker 1x per dag mijn PC of de lader er in...
Heb wel eens een 5 jaar (!) oude telefoon met microusb gehad, daar begon de bus wel erg losjes van te worden. Maar dan praat je over intensief gebruik en zit je ruim voorbij de normale levensduur.
Jouw ervaring is dus niet echt te generaliseren naar microUSB in het algemeen.
door Hans van Kampen , Voorhout, 17-02-2017, 22:16 (2855 dagen geleden) @ Laurens
Zal een fragiele uitvoering zijn geweest bij die AKAI radio, stekkertje was zo krom en maakte slechte verbinding.
Hans
--
Hans van Kampen
door franshack , Hengelo ov, 17-02-2017, 19:50 (2855 dagen geleden) @ Hans van Kampen
....waar staat die bak met klein elektronisch afval Hans....
en laat ik nou denken dat je die daar uitgevist hebt en tot leven gebracht!
....de inhoud kun je dus inleveren bij aankoop van een nieuwe
gr.
--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla
door Hans van Kampen , Voorhout, 17-02-2017, 21:00 (2855 dagen geleden) @ franshack
....waar staat die bak met klein elektronisch afval Hans....
Die bak is gewoon de rest vuilnisbak thuis maar ik moet hem eigenlijk inleveren bij elektro afval.
en laat ik nou denken dat je die daar uitgevist hebt en tot leven gebracht!
Neen hoor, gekocht, niets uitgevist en tot leven gebracht.
....de inhoud kun je dus inleveren bij aankoop van een nieuwe
Zal ik proberen maar gaat niet lukken denk ik.
Hans
--
Hans van Kampen
door maarten van dijk , 18-02-2017, 09:45 (2854 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Hans, kan je de Akai nog uit de afvalbak vissen? Ik wil hem wel van je overnemen.Als je hem nog even bewaren wil voor de komende beurs in Driebergen,krijg je van mij een lekker bakje koffie.
mvg, Maarten.
door soundman2 , Wouw, 18-02-2017, 09:54 (2854 dagen geleden) @ maarten van dijk
Hans, kan je de Akai nog uit de afvalbak vissen? Ik wil hem wel van je overnemen.Als je hem nog even bewaren wil voor de komende beurs in Driebergen,krijg je van mij een lekker bakje koffie.
mvg, Maarten.
Meestal is er ruimte genoeg, om een beter chassisdeel te monteren.
door Hans van Kampen , Voorhout, 18-02-2017, 19:22 (2854 dagen geleden) @ soundman2
Heb ik gedaan. Het mini USB voedings aansluitingkje bleek op een printje te zitten en het geheel heb ik verwijderd. Hij werd extern 5 volt gevoed en had er een 7805 regeltor ingebouwd omdat ik de radio extern voedde volt met een kleine 12 accu die ik had liggen alwaar hij een kleine week op kon spelen maar ondanks volle accu steeds sinds enkele dagen uitval en melding LOW BATTERY
Ik heb er nu een van SONY, wat groter en ziet er degelijk uit met een eveneens degelijke voedings aansluiting vanaf de netadapter.
@Maarten, ik zal de restanten meenemen naar Driebergen, is voor jouw.
Hans
--
Hans van Kampen
door maarten van dijk , 18-02-2017, 20:40 (2854 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Dank je wel, Hans!Ik ga kijken of ik er nog soep van kan maken....
mvg, Maarten.
door Theos , Rijsbergen, 18-02-2017, 10:06 (2854 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Hallo Hans,
Zelf heb ik een Pure One Mi Series 2.
De oplaadbare batterij; een bijzonder exemplaar, met behuizing die rechtstreeks op de printplaat schuift heb ik gekocht via Amazon in Engeland, want de originele was bijna net zo duur als de radio...
Apparaatje werkt uitstekend bij mij binnen, tegen de Belgische grens aan bij Breda.
Groeten,
Theo