beeld centrering (Toestel of techniek)
Hallo allemaal.
Bestaan er mogelijkheden om het beeld van een LCD TV te centreren?
Bij een CRT zijn hier allerlei afstelmogelijkheden die ik bij mijn LCD TV echter niet kan ontdekken.
Is het soms een software kwestie?
Bij mijn Panasonic L32E30E staat het beeld een fractie te laag en iets teveel naar rechts.
Kan dit worden afgesteld?
(De beeldverhoudingen kloppen op zich wel)
Ik zou graag wat bijleren,
groeten,
Henk
beeld centrering
Bij de oudere philips lcd tvs kon dat gewoon met de pijltjes knoppen op de afstandbediening maar als de bron treu hd was ging het niet. Staat dezelfde bron op een andere tv beter in het midde?
beeld centrering
Hallo Snameroc (= naam?),
Ik zal inderdaad even een ander LCD toestel op dezelfde bron aan sluiten.
De bron is de Ziggo Horizon box, aangesloten via een HDMI kabel.
Een van de andere HDMI-poorten gebruiken geeft geen effect (de TV heeft er 4).
Groet,
Henk
beeld centrering
Hallo mijn naam is Johan. Ik denk inderdaad dat het op een andere tv precies hetzelfde is. De zwart wittte blokken van het testbeeld horen er ook bij en ik denk dat de uitsnede bij de bron is gemaakt tenzij je misschien de resolutie fout hebt staan tov het pannel in je tv. Vroeger had een tv overscan maar bij digitaal is dat niet meer nodig immers idere pixel wordt 1 op 1 doorgegeven in de ideale situatie.
Johan
beeld centrering
Johan,
Dank voor je reacties.
Ik zie dat ik een foutje in mijn vraag gemaakt heb, het gaat om een LED Tv en niet om een LCD.
Maakt dat nog iets uit?
(Ik heb bijv. nog een oud LCD scherm van een PC en daarop kan je de positie van het beeld op het scherm enigszins laten veranderen via het instellingen menu.)
Groeten,
Henk
beeld centrering
Een led tv is ook een lcd tv de led verlichting schijnt door de lcd daar dit vroeger tlbuisjes waren. Dat het bij je monitor wel kan komt voort uit het feit dat de vga aansluiting nog analoog werkt. Neem je de witte dvi of tegenwoordig vaak hdmi dan is het digitaal en liggen de beeldpunten vast als de resolutie overeen komt.
Johan
beeld centrering
Johan,
Dank voor je reacties.
Ik moest me maar eens wat meer verdiepen in dit stukje techniek.
Met vriendelijke groet,
Henk