Nieuwe Samsung tv :( (Toestel of techniek)
Altijd gezegd dat ik niets meer bij de MediaMarkt zou kopen maar nadat ik op internet wat modellen had uitgezocht even naar de MM om ze fysiek te bekijken
Het exemplaar dat mij het meeste aansprak kon de MM mij 75 euro goedkoper aanbieden dan de goedkoopste op internet en dus......ons ben zuunig en toch overstag gegaan.
Tv thuis geinstalleerd , alles werkt prima maar ik kan op de AB van de tv niet van zender verwisselen daarvoor heb ik de AB van tele2 nodig.
Helpdesk Samsung gebeld...``Sorry meneer dan moet u kontact opnemen met de MM``.
MM gebeld...``ja meneer dan moet u kontakt opnemen met Tele2``
Intussen is mijn stemming gelijk aan .
Al met al dus geen oplossing en zit ik nog steeds met 2 AB`s te klo.en.
Hier iemand ervaring met een samsungUE49KU6400SXXN ??
lEE
Nieuwe Samsung tv :(
Het ligt niet aan je tv Lee.
Je moet je tv nu gebruiken als monitor namelijk en via
ontvanger van TELE EN BIJBEHORENDE AB van kanalen wisselen.
Ik moet het ook zo met ziggo ontvanger en tv als monitor.
willem.
--
Lukt het niet?
gebeurt mij ook wel eens.
Hallo Lee,
Als de tv via de mediabox van Tele2 aangesloten is via HDMI
Vervalt eigenlijk de afstandbediening van je tv zover
Dat is bij iedere provider zo kpn ziggo telfort.
Kijk even op de website van tele 2 naar je mediabox daar staat ook het proggrammeren van de afstandbediening van je media box om ook wat functies van je tv over tenmen bvb aan en uit
Geluid..
Bij kpn is dat stopknop ingedrukt houden tot led 2x knippert dan code invoeren en dan op tv uit drukken gaat toestel uit dan op willekeurige knop ab bevestigen.
Je afstand bediening tv is dan gewoon voor kleur instellingen evt smart tv.
Kanalen opzoeken tv is als deze of via kabel tv is aangesloten
Of via insteek module bvb digitenne kpn of ziggo module die in de tv geschoven wordt.
Je tv afstandbediening kun je bij de tv katen en met tele2 kanalen wisselen en hard of zacht zetten andere functies beeld instellingen geschied met afstandbediening van je tv toestel
Of je nu philips panasonic sony blijft allemaal zo.
Als je numweernwat koopt ga naar BCC. Daar kun je ook goed onderhandelen met de prijs en veel betere service dan die dozenschuivers van de Mediamarkt.
Ik ben ook goed geholpen bij BCC terwijl het toestel ook bij de Mediamarkt stond kon ik bij
BCC ook voor een lagere prijskrijgen.
Succes.
Hallo Lee,
Als de tv via de mediabox van Tele2 aangesloten is via HDMI
Vervalt eigenlijk de afstandbediening van je tv zover
Dat is bij iedere provider zo kpn ziggo telfort.
Kijk even op de website van tele 2 naar je mediabox daar staat ook het proggrammeren van de afstandbediening van je media box om ook wat functies van je tv over tenmen bvb aan en uit
Geluid..
Bij kpn is dat stopknop ingedrukt houden tot led 2x knippert dan code invoeren en dan op tv uit drukken gaat toestel uit dan op willekeurige knop ab bevestigen.
Je afstand bediening tv is dan gewoon voor kleur instellingen evt smart tv.
Kanalen opzoeken tv is als deze of via kabel tv is aangesloten
Of via insteek module bvb digitenne kpn of ziggo module die in de tv geschoven wordt.
Je tv afstandbediening kun je bij de tv katen en met tele2 kanalen wisselen en hard of zacht zetten andere functies beeld instellingen geschied met afstandbediening van je tv toestel
Of je nu philips panasonic sony blijft allemaal zo.
Als je numweernwat koopt ga naar BCC. Daar kun je ook goed onderhandelen met de prijs en veel betere service dan die dozenschuivers van de Mediamarkt.
Ik ben ook goed geholpen bij BCC terwijl het toestel ook bij de Mediamarkt stond kon ik bij
BCC ook voor een lagere prijskrijgen.
Succes.
De vakhandel is door de consumenten uitgefaseerd, niet op de laatste plaats door de prijs van de apparaten bij de dozenschuivers.
Vroeger werd een tv aangeschaft na de nodige adviezen, werd hij thuis geïnstalleerd en gedemonstreerd. Dat kan natuurlijk niet helemaal gratis. Ook bij MM komt er dan nog even 75 euro bij.
De discounters gaan voor een paar tientjes dozen schuiven en de klant zoekt het zelf maar uit. Er zijn zoveel kopers, dat een klant meer of minder ze geen barst uitmaakt. Ze verkopen liever dan dat ze advies geven.
Helaas, de tijd zoals die geweest is komt niet meer terug.
Zelfs simpele defecten, of verkeerde bediening leidt er toe dat de klant uiteindelijk maar een nieuw apparaat koopt.........
De kwaliteit van de hedendaagse service vindt je terug op sites als Circuits Online. Dagelijks staan er wel vragen op hoe je vermeende recente apparatuur weer aan de praat kunt krijgen. Vermoedelijk komt dat omdat niemand geïnteresseerd is om nog wat nazorg te leveren of wat wil repareren (voor zover mogelijk en lonend uiteraard).
Ik kan het allemaal nog wel bijbenen hoor maar langzamerhand wordt je er toch gek van, overal moet je een account aanmaken, 100000 wachtwoorden en gebruikeersnamen onthouden, een lading afstandbedieningen, alles wat je nog eens extra moet bijkopen en dokken.
Het was vroeger echt niet beter (uitgezonderd de service als je ergens wat kocht) maar wel EENVOUDIGER !!
Maar om op mijn probleem terug te komen, het schijnt dat logitec universele AB`s maakt waarmee tot 8 apparaten te bedienen zijn maar dus ook mijn nieuwe smart tv, houd wel in dat ik weer extra kosten heb a 195 euro
Ik vroeg aan de verkoper of ik de tv op mijn stereo (analoog) kon aansluiten
maar dat gaat dus niet zondermeer daarvoor heb ik weer een soort van omvormer nodig die het digitale signaal omzet naar analoog kosten...35 euro.
Omdat het geluid van de huidige tv`s om te huilen is kan ik een soundbar aanschaffen a 300 euro.
Ik ga nu maar ff stil in een hoekje zitten uit
Lee
Lee,
Ik snap je niet helemaal hoor
Je geluid kun je van je mediabox aftappen en aansluiten op je stereo
Kosten paar cent kabeltje bij de action
Niks geen soundbar heb ik ook niet
En anders pak je de hoofd telefoon uitgang tv.
Heb dit al jaren zo gaat prima.
Zoals ik eerder berichtte bij BCC krijg je nog wel uitleg
Mediamarkt niet geen gekwalificeerd personeel zo uit de bak uitzendbureau gehaald
En allemaal op provisie basis hoemeer je ferkoopt hoemeer je verdiend.
Persoon vind ik de mediamarkt ook een k...t winkel
Terwijl als ik goed handel bij bcc het apparaat voor het zelfde bedrag ook mee krijg.
Service wordt verwezen naar de importeur of fabrikant bijna niemand heeft een technische dienst.
Zo'n tv is volgens verkoper na 5 jaar al afgeschreven. Terwijl je met een philips k9 15 jaar deed en nog niet af te beulen .
Duurzaamheid is ver te zoeken deze tijd. Weggooi maatschappij
Als men producten lekker goedkoop in aziatische landen kunnen laten maken voor bijna nop
Een paar inferieuren onderdelen erin en hup 4k tv voor een paar honderd euro
Dat hij na 2 jaar de geest geeft zal men een rot zorg zijn.
Kijk maar naar philips ook geen nederlands product meer en na paar jaar kun je hem ook afschrijven.
Vroeger kon er nog gerepareerd worden tot in den treuren en ging het niet meer bij aanschaf ander toestel werd de oude meegenomen voor onderdelen. Om weer andere op te lappen.
En had men niet zo'n milieu vervuiling dan nu met de wegwerp artikelen .
Enkele jaren geleden had je nog 2e hands radio en tv winkel waar mensen met een kleine beurs
Een opgelapt toestel kon kopen en bij mazzel nog een oaar jaar kon kijken of luisteren.
Inpricipe is de media bix ab al voldoende kleur helderheid stelje 1 keer in
En dan houd het op.
Dus logitech niet nodig.
Soindbar ook niet nodig een audio kabel van 2 euro zijn de kosten niet.
Inderdaad geluid en afstandsbediening, het staat allemaal in het instructie boekje van Tele2. Groet, Ben
TV-CODES Tele2
PER MERK
Let op: Als de eerste code niet werkt, ga dan verder met de volgende code bij je tv-merk.
Samsung 0812 0618 0587 0556 0060 1235 0009 0037 0217 0370 0072 0766 0814 0264 0216 0290 0163
Hoe zo 1000 wachtwoorden.
Voor al die troep maak je toch 1 wachtwoordt?
en 1 gebruikersnaam
Wie heeft ooit gezegd dat je telkens een ander ww moet in tikken.
Hooguit je email en dergelijke belangrijke zaken beetje afschermen, de rest ach zal me wat.
En AB, weet van KPN dat de mediabox de AB gewoon voor ieder type TV te programmeren is.
Samsung is geen kinderachtig merk dus zal er gewoon tussen staan.
Tja MM heeft géén kennis van zaken.
Bel je Tele2 op die weten dat.
EN ook hier geldt, ik bv KPN wordt altijd perfect kundig geholpen.
24u per dag 7 dagen in de week.
Alles heeft zijn prijs!!
Denk dat je zelf toch ook wat pegels op de bank wilt zien.
Nu zit je zelf te klooien.
Tele2 levert TV-over-internet oftewel IP-TV. Er zijn bij mijn weten geen TV-toestellen die dit rechtstreeks aankunnen, dus je hebt altijd de AB van de losse ontvanger nodig.
Aan extra service doet Mediamarkt niet, dan had je die paar tientjes meer bij een gewone winkel (franchise zoals EP of Electroworld, familiebedrijf zoals BCC) uit moeten geven met een kans dat de service er beter is. Samsung heeft er in principe niets mee te maken, die weten niet wat alle TV-providers uitspoken.
Opzich geeft de doorverwijzing naar Tele2 dus wel de beste kans op een oplossing of workaround; mogelijk kun je de Tele2-afstandsbediening zo instellen dat je de AB van de Samsung niet meer nodig hebt.
Met het verschil dat veel televisies wel goed werken op Ziggo zonder aparte ontvanger. De TV moet dan DVB-C met een CI+ module ondersteunen (of zonder module als je een basispakket hebt).
Nu heb je een mooie Full HD tv , maar levert Tele 2 X bellen ook HD content ?
(ben zelf tevreden met Ziggo en Humax HD ontvanger)
Audio via Tele2 alleen digitaal uit het kastje en geen tulp.
Losse DA Converter kan ook voor andere bronnen dienen, of radio via T2.
Kortom TV is geen miskoop , T2 wel.
--
Cees PA1DBA
Rene,
Het is niet zo moeilijk te snappen , datgeen wat jij al jaren doet zoals je schrijft is alweer achterhaald.
Mijn nieuwe tv heeft geen analoge uitgang en ook geen koptelefoon uitgang.
Op het modem van Tele 2 is geen mogelijkheid om geluid af te tappen dus vandaar mijn verhaal.
Lee
Maarten, Tele2 geeft ook aan dat de ab van Samsung niet te gebruikenn is voor kanaal wisseling.
De ab van tele2 is gedeeltelijk met de Samsung te syngroniseren maar de smart funtie`s plus aan/uit werkt niet
Geloof me ik het echt alles uitgezocht voordat ik hier een post plaatste
Per 20 maart ben ik zowiezo weg bij tele2 omdat ze geen Eredevisie life meer doorgeven dus ff afwachten wat de nieuwe provider brengt.
De meeste media boxen hebben een line out
Je gaat niet de heledag de tv aanhouden voor radio geluid
Bij stilstaan beeld kans met sommige toestellen op inbranden
En onnodig energie verbruik.
Mijn kpnbox heeft scart HDMi en line out de scart gaat via digitennekastje op video scart en daaruit met een coaxkabel naar mijn k9 voor tv 192
Line out gaat naar versterker voor geluid tv of desnoods radio.
Zit geen line out op tele 2 maar je hebt een scart aansluiting zoek welke pennen oudio out zit en soldeer een scartstekker in elkaar voor geluid naar versterker.
Ik neem aan dat de voeige tv van Lee nog met een beeldbuiswas
Grt René
Ben, de 2e code in het rijtje werkt , dat had ik vanmiddag al uitgevogelt maar ook maar ten dele
Nee Rene dat was geen beeldbuis maar dat staat los van mijn eigenlijke vraag, ook zit er geen scart op de box en tv , op mijn vorige tv ook niet, radio luisteren doe ik via internet dus daar hoeft de tv niet voor aan.
Ik ben bang dat we een beetje afdwalen van het eigenlijke onderwerp.
Hallo Lee,
Ik had een tijd geleden ook min of meer dezelfde ervaring. Ik ging van een TV nog met beeldbuis naar een (mijn eerste) platte TV.
Dat was ook nieuwe worden leren. Niets paste op de apparatuur die ik al had en dus met de oude TV in gebruik had.
Het geluid was daar één voorbeeld van. Er zat op de Samsung TV geen normale analoge geluid uitgang. Wel iets voor de koptelefoon maar dan gingen de ingebouwde speakers weer uit. Er was wel een optische audio uitgang aanwezig.
Ik heb voor het geluid op Ebay in China toen een omvormer gekocht voor onder de 5 Euro dit werkt perfect (zie link).
http://www.ebay.com/itm/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-Signal-to-Analog-Audio-Converter-Adapter-...
Andere pogingen om audio te krijgen via bijvoorbeeld een "personal video recorder" mislukte weer omdat het geluid dan door de digitale vertraging niet synchroon liep.
Ook het abonnement zou bij ZIGGO veel duurder worden als ik alle digitale zenders die op de oude TV via hun kastje analoog te zien waren nu weer op de nieuwe TV digitaal wilde zien.
Daar ben ik niet ingetrapt dus via Marktplaats een smartcard gekocht en in een winkel een nieuwe CI+ module. De kosten zijn er na een jaar al uit vergeleken bij het duurdere ZIGGO abonnement.
Kortom veel gedoe maar uiteindelijk wel de moeite waard.
Met vriendelijke groet,
loek
Loek, bedankt voor de tip nu kan ik met het geluid al verder
Mediamarkt bood mij ook zo`n omvormer aan maar dan voor 30 of 40 euro dus dat scheelt nogal wat
Lee
Hoi Lee,
Dan heb je kennelijk al een zo goed mogelijk antwoord gekregen van Tele2. Misschien snapte ik je vraag dan niet goed, maar tenzij de AB bij de Samsung TV vrij programmeerbaar is (zat vroeger wel eens op de duurste modellen, maar ik verwacht hier niet op) zul je daar nooit mee van zender kunnen wisselen.
Per 20 maart ben ik zowiezo weg bij tele2 omdat ze geen Eredevisie life meer doorgeven dus ff afwachten wat de nieuwe provider brengt.
Hangt van de nieuwe provider af. Als deze ook IP-TV levert is de kans levensgroot dat je nog steeds niet kunt zappen met de Samsung AB. Ik heb niet nagekeken welke digitale normen je televisie rechtstreeks kan ontvangen, maar vaak is dat beperkt tot DVB-C (Ziggo) en DVB-T (Digitenne). Op sommige modellen ook DVB-S (Canal Digital).
optisch analoog omzetter:
https://www.electro-sat.nl/digitaal-naar-analoog-converter.html?gclid=CK-ptMO2xdICFYc-Gwod4r4NqQ
optische kabel van de action erbij en klaar
Hallo Lee,
Wel even zoeken welke levering je wil. Er staan er met voeding adapter of met optisch kabeltje of alles er bij.
De prijs is ongeveer gelijk.
Met vriendelijke groet,
Loek
Samengevat:
De AB van het mediakastje (verder het "kastje"), in mijn geval KPN, gebruik ik alleen om
a. dat kastje in te schakelen
b. de tv in te schakelen
c. om van zender te wisselen
d. als volume-regelaar.
De AB van de Samsung, ik ook, wordt alleen gebruikt om allerlei Smart-functie's te gebruiken. En eventueel voor alle mogelijke andere instellingen van de tv.
Maar daar heb ik me verder nooit in verdiept. Daar heb ik de pc voor.
Er is ook nog een dvd/blue-ray speler (ook Samsung) aangesloten.
De tv schakelt automatisch om als er een schijf in wordt gestopt.
Verder heb ik dan alleen de AB van de speler nodig.
Alleen als de speler wordt uitgeschakeld moet ik daarna met de AB van het kastje handmatig weer de juiste hdmi-poort kiezen waarop het mediakastje is aangesloten.
Maar na een paar keer dat te hebben gedaan weet je wel hoe dat precies moet.
Overigens bij KPN hoefde ik niks in te stellen.
NPO 1 zit gewoon op 1, NPO2 op 2, enz, RTL 4 op 4, SBS6 op 6, enz.
Alleen bij anderen moet je wel eens doorbladeren om de juiste zender te vinden.
Hier zit bv RTV Utrecht op 511.
De kanaalnummers zullen vast wel op de website van de provider staan.
En anders even opschrijven.
Nog even de volumeregelaar.
Die zit dus op de AB van het mediakastje èn op die van de tv.
Als je het volume eenmaal hebt ingesteld op een bepaald niveau met de AB van de Samsung kan je met de AB van het kastje het volume niet hoger zetten dan dat ingestelde niveau.
Zet hem dus eerst wat harder, dan heb je met het kastje altijd nog de mogelijkheid van wat harder dan normaal. Beschouw het gewoon als een soort volume-begrenser. Voordeel, het geluid knalt er niet ineens uit.
In de praktijk:
de AB van het kastje ligt naast m'n stoel. Die van de tv en die van speler achter de tv.
Natuurlijk. Zowel het kastje als de tv bieden veel meer mogelijkheden.
Maar die heb ik nog niet nodig gehad.
Succes
Han