Nieuwe Samsung tv :( (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 06-03-2017, 18:49 (2876 dagen geleden) @ lee

Hallo Lee,

Ik had een tijd geleden ook min of meer dezelfde ervaring. Ik ging van een TV nog met beeldbuis naar een (mijn eerste) platte TV.

Dat was ook nieuwe worden leren. Niets paste op de apparatuur die ik al had en dus met de oude TV in gebruik had.

Het geluid was daar één voorbeeld van. Er zat op de Samsung TV geen normale analoge geluid uitgang. Wel iets voor de koptelefoon maar dan gingen de ingebouwde speakers weer uit. Er was wel een optische audio uitgang aanwezig.

Ik heb voor het geluid op Ebay in China toen een omvormer gekocht voor onder de 5 Euro dit werkt perfect (zie link).

http://www.ebay.com/itm/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-Signal-to-Analog-Audio-Converter-Adapter-...

Andere pogingen om audio te krijgen via bijvoorbeeld een "personal video recorder" mislukte weer omdat het geluid dan door de digitale vertraging niet synchroon liep.

Ook het abonnement zou bij ZIGGO veel duurder worden als ik alle digitale zenders die op de oude TV via hun kastje analoog te zien waren nu weer op de nieuwe TV digitaal wilde zien.

Daar ben ik niet ingetrapt dus via Marktplaats een smartcard gekocht en in een winkel een nieuwe CI+ module. De kosten zijn er na een jaar al uit vergeleken bij het duurdere ZIGGO abonnement.

Kortom veel gedoe maar uiteindelijk wel de moeite waard.

Met vriendelijke groet,

loek

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks