Varco (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-01-2009, 10:58 (5544 dagen geleden) @ gerardbinkhorst
Gewijzigd door soundman2, 22-01-2009, 11:06

Waarom zou de radio er niet mee gerepareerd kunnen worden. Hij zal weer goed spelen.
Ik begrijp trouwens niet waarom de vervangende varco terwijl die hetzelfde uit ziet als de originele, niet voldoet. Als de afmetingen dezelfde zijn en zien hetzelfde uit zal de cap echt ook hetzelfde zijn. Immers cap wordt bepaald door oppervlak en plaat afstand.

MvG

Beste Anton,

De max capaciteit is bij mijn exemplaar in elk geval groter, waardoor de oscillatorspoel buiten het gewenste bereik valt, zonder dat bijvoorbeeld de padder wordt aangepast. Aan de hoge kant ligt de oscillatorfrequentie dan weer te hoog, zodat de bestaande trimmer tekort schiet. Dat heb ik allemaal aangepast en het werkt ook, maar ik wil alleen weten hoe groot de verschillen zijn, zodat ik de boel nog eens kan narekenen. De gelijkloop op drie punten is niet helemaal correct.
Het toestel veranderen naar varicapafstemming is in dit geval geen optie.
Dat weet je kennelijk wel, blijkens jouw eigen uitspraak

" door gerardbinkhorst @, 15-01-2009, 14:40 @ Forumbeheer

Wel jammer dat u zo reageert. Een Cap diode is een heel apart onderwerp en kan niet zomaar een bestaande afstemcap vervangen maar een discussie daarover beginnen heeft weinig zin aangezien discussies voortijdig worden gestopt. Kennelijk is het niet de bedoeling om in de techniek te verdiepen.

MvG "


Ik begrijp dat je een beetje gefrustreed bent vanwege mijn vorige antwoorden in een eerdere thread. Jouw reactie is een duidelijke verwijzing daarnaar.
Je wilde daar een varco repareren met een draaibank. Ik weet niet of het serieus was. In elk geval laat je daaruit blijken dat je niet weet wat een afstemcondensator is en waar een draaibank voor dient. Weet je dat wel, dan ben je de zaak gewoon voor de gek aan het houden.
Zodra in de discussie blijkt dat de tegenpartij niet helemaal wars is van kennis van zaken, begin je vanuit een voorbeeld opeens een ander onderwerp aan te snijden. Ik doel daarbij op de bijdrage over audiotransformatoren in een voorversterker. Voor mij is die discussie gesloten. Je hebt daar goed laten merken wat je van de materie afweet.
Goed dat forumbeheer op zeker moment ook ingrijpt.
Je vindt dat men dan wat tegen jou heeft.
Jouw gedrag op dit forum vertoont grote gelijkenis, met lieden die op het radiobuizenforum precies hetzelfde gedrag vertoonden. Eerst weet je iets niet, dan ben je perfect op de hoogte en daarna worden de andere forumdeelnemers met allerlei onzin in de hoek gedreven, of uitgedaagd om uitspraken te doen die ze helemaal niet willen doen.

Ik ben zeer sterk de mening toegedaan dat GerardBinkhorst een en dezelfde is als Anton T.
Als dat niet zo is, maak dan eens duidelijk wie je wel bent.
Aan loze bijdragen heeft natuurlijk niemand wat.
Je hebt aan deze thread tot nu toe drie bijdragen geleverd, niet één bijdrage had als doel de beantwoording van mijn vraag, nl de specificaties van een variabele condensator.

Henk Roovers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum