philips 752 bekend probleem ? (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-04-2017, 17:26 (2804 dagen geleden) @ soundman2

Je hebt wat mij betreft grotendeels gelijk, de TS zal niet zo uitgebreid meten vermoed ik en dan is het risico heel groot dat er een rijtje tips wordt afgelopen en dat geeft een steeds toenemende kans op achteruitrepareren. Reparatietips zijn dan een vloek en een zegen ineen.

Toch zijn een paar tips over fouten die na 40 jaar veelvuldig optreden, soms goud waard. Dat zijn soms toch ook heel andere fouten dan binnen het normale bruikbare leven van het apparaat en ook niet altijd de meest voordehandliggende. Heb ik zelf laatst nog aan de hand gehad met een MFB en kon de gouden tip zeer snel van de niet toepasselijke adviezen scheiden en verifieeren. Maarja dat is natuurlijk wel met een beetje kennis achter de hand, want als ik letterlijk alle tips had gevolgd dan had die box nu nog wel overhoop gelegen.

Ook om een vraagsteller aan het handje mee te nemen langs een reeks specifieke metingen is de kennisdichtheid daar toch wat groter dan hier simpelweg omdat er méér kenners zitten met een interesse en intieme kennis in resp. van juist deze apparaten; jouw vakkennis niet te na gesproken want dat zit wel goed.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks