Yoko F-3 tv radio werkt niet goed (Toestel of techniek)
ik had net een yoko F-3 tv radio gekocht op de rommelmarkt, de verkoper zei dat hij de tv niet getest had, maar voor die prijs was het niet echt een probleem.
de radio ( am en fm ) doet het gewoon, cassette niet, en tv doet het soms ( soort van )
als ik de tv aanzet krijg ik soms een verticale lijn die steeds beter te zien word, en dan vervaagd hij weer, en als ik dan weer op een audio functie ga krijg ik een witte stip die ook vervaagd na 2 seconden ofzo. en soms als ik weer op tv functie ga dan krijg je zo'n ster die je ziet als tv's uitgaan.
dus het probleem is dat hij gewoon niet aan blijft
ik weet dat de uhf en vhf zenders waarschijnlijk niet meer bestaan, maar dan zou ik toch iniedergeval sneeuw op het beeld krijgen?
er kan een adapter ( 12 vdc ) in en een externe antenne voor tv, en ook 8 gigantische 1.5 volt batterijen.
moet ik ook batterijen erin doen als ik hem aan wil zetten of ligt het toch aan iets anders?
Yoko F-3 tv radio werkt niet goed
Een verticale lijn betekend dat de horizontale afbuiging niet werkt. Aangezien je wel even hoogspanning krijgt moet het wel bijna te lokaliseren zij in de aansluiting van de afbuigspoelen of er dichtbij.
De H- afbuiggenerator vindt dit het alvast niet leuk, vandaar dat je streep na enige tijd wazig wordt en verdwijnt (door inzakken hoogspanning).
Zeker niet te lang laten spelen tot de fout gevonden is.
groeten
Kris
kun je / kunt u een voorbeeld geven van hoe dit op te lossen is?
eerst en vooral openmaken.
bvb, kan zijn dat er een draad van de afbuigspoelen los hangt, stekker niet goed meer is ingeplugd , barstje in de print, component los , enzv (enfin, waarschijnlijk niks "ernstigs"). goed rondkijken dus, en eventueel wat foto's posten, kunnen we meekijken.
Als je niet echt handig bent kan je ook iemand anders vragen er voor jou even naar te kijken, want het kan uiteraard ook mis gaan.
groeten
Kris
IS gebruikelijk dat je je even voorstelt.
Zeker als je dan nog van mensen verlangt dat ze TIJD in Jouw probleem steken.
Dus profiel naam wijzigen.
tot nu is het enige probleem dat mijn schroevendraaiers niet in de gaten passen, maar die kun je kopen
tot nu is het enige probleem dat mijn schroevendraaiers niet in de gaten passen, maar die kun je kopen
dat zal je dan moeten doen, want met een gratis firmware update gaat het niet lukken..
groeten
Kris