Transistor BC 252B en IC: TBA 331 (Toestel of techniek)
Weet iemand of er voor de transistor BC252 een vergelijkbaar type is als bijvoorbeeld de 2N3906 o.i.d. ? Hij zit in een transistorradio ITT Touring 104A in het voedingsgedeelte.
Ik heb er 2 nodig. Ze zijn als darlington geschakeld om de toegevoerde spanning van ca. 16 volt naar 7-8 volt te reguleren.
Waarschijnlijk heb ik ook een TBA 331 nodig. Dit is een transistor array.
Ik ben bang dat dit IC ook ter ziele is. Als iemand zo´n IC heeft liggen dan hou ik me aanbevolen.
Transistor BC 252B en IC: TBA 331
volgens de vergelijkingstabel van 1982 zou de BC558B zo passen, ook dezelfde aansluiting...
Die TBA 331 geeft een hit bij info@huijzer.com en bij info@rotor.eu
Je zou er een mailtje aan kunnen wagen!
Succes,
Jan
Voor de TBA331, kun je waarschijnlijk ook een CA3046 gebruiken, die is pin compatibel.
ASWO heeft de TBA331. Bij online ASWO dealers te koop voor ca 6 euro, als je geen klant bent bij ASWO.
Mogelijk wordt de LM3046 geleverd.
Tijdje geleden,
Ik heb ook zo'n toestel met zelfde voedings probleem. Geen 7 V op meetpunt 8 voor de tuners en MF.
Ik meet een BC 252B die niet goed meer is.
Hoe is het bij jou afgelopen.
Een interessante website voor o.a. moeilijk te vinden componenten is https://www.radio741.com/ in Griekenland (EU).
Hij heeft de BC252B en de TBA331 nog voorradig.
Groeten, Armand
Ik heb besloten om er geen tijd meer in te steken.
Deze radio had nog andere problemen en ik zag er geen brood meer in.
Voor andere projecten heb ik de ferritstaaf er uit gehaald en nog wat andere componenten.
De drukschakelaars werden ook al erg slecht en alles bij elkaar een waslijst aan andere problemen.
Verder heb ik nog een dergelijk toestel en die doet het verder erg goed.