HP Businessinkjet1100DTN (Computertechniek)
Ik gebruik al jaren een ooit nieuw gekochte HP Businessinkjet1100DTN.
De printer heeft vier losse printkoppen en dito inktcartridges.
Op zeker moment begon zwart te haperen. De printkoppen worden telkens bijgevuld vanuit de cartridges. Hoe dat precies werkt weet ik (nog) niet. De printkoppen hebben dus steeds een kleine voorraad inkt aan boord. Op zeker moment lijkt het er op dat zwart niet meer wordt bijgevuld. Een paar regels zijn mooi zwart en dan worden ze van lieverlee slechter. Na een poosje wachten drukken de eerste regels dan weer zwart af met hetzelfde verhaal. Het kan dus zijn dat de printkop gewoon stuk is, of de (tijdelijke) koppeling tussen de cartridge en de kop is verstopt of zo.
Tijdens mijn onderzoek heb ik ook even de gele printkop gelicht, die kun je er gewoon uithalen.
Nu komt de printer met de melding dat de gele printkop vervangen moet worden, alythans op het scherm van de pc verschijnt dat de kop afwezig is.
Door deze melding wordt de printer volledig geblokkeerd dankzij de policy van HP. De printer kijkt volgens mij niet meer opnieuw naar de koppen denk ik, omdat bij uit en aan zetten de melding meteen weer verschijnt. De printer slaat dus kennelijk de info op en gebruikt die om de printer te blokkeren.
Ik zou nu twee koppen moeten kopen a raison van ca 40 euro per stuk, zonder te weten of het probleem is opgelost.
Wie kent de printer door en door, of heeft nog werkende koppen en geen printer meer daarvoor. Ik kan me voorstellen dat in een bedrijfsomgeving een printer afgevoerd wordt en dat de accessoires nog ergens in een kast liggen.
Omdat ik kort geleden ook nieuwe cartridges heb gekocht zou ik dus voor ca 150 euro het schip in kunnen gaan, daarvoor koop je tegenwoordig drie printers, alleen niet zo'n dubbelzijdige als de 1100.
Wie helpt? Kun je de gele kop die tot het laatst prima afdrukte resetten (of de data in de printer?
De servicemanual geeft weinig info daarover, buiten dat je maar moet vervangen.
Ik heb het wel een beetje gehad met HP. De cartidges hebben een expiry date en dat houdt in dat HP daarna de printer blokkeeert, omdat zij dan de printkwaliteit niet meer kunnen garanderen. Het maakt niet uit of de inktcassettes nog helemaal vol zijn..GRRRRRR