HP Businessinkjet1100DTN (Computertechniek)
Ik gebruik al jaren een ooit nieuw gekochte HP Businessinkjet1100DTN.
De printer heeft vier losse printkoppen en dito inktcartridges.
Op zeker moment begon zwart te haperen. De printkoppen worden telkens bijgevuld vanuit de cartridges. Hoe dat precies werkt weet ik (nog) niet. De printkoppen hebben dus steeds een kleine voorraad inkt aan boord. Op zeker moment lijkt het er op dat zwart niet meer wordt bijgevuld. Een paar regels zijn mooi zwart en dan worden ze van lieverlee slechter. Na een poosje wachten drukken de eerste regels dan weer zwart af met hetzelfde verhaal. Het kan dus zijn dat de printkop gewoon stuk is, of de (tijdelijke) koppeling tussen de cartridge en de kop is verstopt of zo.
Tijdens mijn onderzoek heb ik ook even de gele printkop gelicht, die kun je er gewoon uithalen.
Nu komt de printer met de melding dat de gele printkop vervangen moet worden, alythans op het scherm van de pc verschijnt dat de kop afwezig is.
Door deze melding wordt de printer volledig geblokkeerd dankzij de policy van HP. De printer kijkt volgens mij niet meer opnieuw naar de koppen denk ik, omdat bij uit en aan zetten de melding meteen weer verschijnt. De printer slaat dus kennelijk de info op en gebruikt die om de printer te blokkeren.
Ik zou nu twee koppen moeten kopen a raison van ca 40 euro per stuk, zonder te weten of het probleem is opgelost.
Wie kent de printer door en door, of heeft nog werkende koppen en geen printer meer daarvoor. Ik kan me voorstellen dat in een bedrijfsomgeving een printer afgevoerd wordt en dat de accessoires nog ergens in een kast liggen.
Omdat ik kort geleden ook nieuwe cartridges heb gekocht zou ik dus voor ca 150 euro het schip in kunnen gaan, daarvoor koop je tegenwoordig drie printers, alleen niet zo'n dubbelzijdige als de 1100.
Wie helpt? Kun je de gele kop die tot het laatst prima afdrukte resetten (of de data in de printer?
De servicemanual geeft weinig info daarover, buiten dat je maar moet vervangen.
Ik heb het wel een beetje gehad met HP. De cartidges hebben een expiry date en dat houdt in dat HP daarna de printer blokkeeert, omdat zij dan de printkwaliteit niet meer kunnen garanderen. Het maakt niet uit of de inktcassettes nog helemaal vol zijn..GRRRRRR
HP Businessinkjet1100DTN
Beste,
vermoedelijk heb je er al aan gedacht om het kopervlak te reinigen en eveneens in de printer ??
Heb je toevallig de orginele installatie cd nog liggen , je kan dan eens proberen de printer te deinstalleren en het register op te kuisen en dan de printer eens opnieuw met de cd te installeren deze heeft sommige nieuwe toeters en bellen niet aan boord die de printer kunnen blokkeren.
De nieuwste drivers blokkeren tegenwoordig ook het gebruik van namaak cartridges.
Groeten
Bruno
HP Businessinkjet1100DTN
HP Businessinkjet1100DTN
Beste,
vermoedelijk heb je er al aan gedacht om het kopervlak te reinigen en eveneens in de printer ??
Heb je toevallig de orginele installatie cd nog liggen , je kan dan eens proberen de printer te deinstalleren en het register op te kuisen en dan de printer eens opnieuw met de cd te installeren deze heeft sommige nieuwe toeters en bellen niet aan boord die de printer kunnen blokkeren.
De nieuwste drivers blokkeren tegenwoordig ook het gebruik van namaak cartridges.Groeten
Bruno
Ik heb de originele installatie CD, maar denk niet dat het aan de driver ligt. Zodra de printer aangezet wordt, dan komt op het bedieningspaneeltje van de printer meteen de aanduiding dat de gele printkop vervangen moet worden.
Op een van mijn pc's heb ik toevallig vorige week een nieuwe installatie gedaan, maar de reden daarvan was dat de printopdracht niet meer aankwam bij de printer (De printer hangt aan een LAN) Na deïnstallatie en herinstallatie werkte alles weer naar behoren.De slechte weergave van zwart was voordien ook al aanwezig en daar was na de nieuwe installatie ook niets aan veranderd.
HP Businessinkjet1100DTN
Daar ga ik mee aan de slag.
Wat ik ooit gelezen heb, is dat de printer een paar koppen in het geheugen bewaart. Zou je dus een aantal keren een andere (verschillende) kop zetten, dan wordt de oude data overschreven en weet de printer niet meer dat hij een bepaalde cartridge heeft geblokkeerd. Helaas heb ik geen oude koppen of cartridges bewaard.
HP Businessinkjet1100DTN
Een goede oude kennis van me, die jaren geleden voor zich zelf is begonnen, heeft twee gouden rechterhanden en een geheugen als een ijzeren pot.
http://www.printertechniek.nl/
je zou er een mailtje aan kunnen wagen.
Doe hem de groeten van Jan uit Marknesse
Succes,
Jan
HP Businessinkjet1100DTN
Misschien heb je hier iets aan Henk?
http://resetprinters.com/how-do-you-reset-hp-business-inkjet-printers/
Bram
HP Businessinkjet1100DTN
Deze heb ik ook gevonden. Probleem is dat ik niet weet waar de configuration page button zit.
Op het front zitten naast enkele indicatieleds drie knoppen, t.w. Power on/off (a), Cancel (met daarop een rode X (g)en een resume bottom (h), met een pijl erop, normaal om een functie te hervatten.
HP Businessinkjet1100DTN
Probleem is dat ik niet weet waar de configuration page button zit.
Met de configuration page button wordt de TEST-button bedoeld die op de optionele HP Jetdirect internal print server card zit.
Deze kaart wordt achter in de printer gestoken.
Zie o.a. bladzijde 18 van de User's Guide.
Willem
HP Businessinkjet1100DTN
Ai, dat had ik kunnen weten als ik de gebruiksaanwijzing erbij genomen had. Ik heb evenwel de servicedocu erbij gehaald en daar wordt er niet over gerept. De adapter zit in de printer en het knopje weet ik ook te zitten. Ik wist wel dat het wat te maken met de netwerkadapter, maar niet met de printer. Omdat het kastje optioneel is kun je de acties bij afwezigheid daarvan kennelijk niet uitvoeren.
Er is een code lijst voor diverse tests en ik heb uitgevonden dat je dan de powertoets moet vasthouden en dan de andere toetsen gebruiken.
De printer heeft overigens een hele dag zonder aangesloten netadapter gestaan en wie schetst mijn verbazing, dat de gele printkop weer actief is. Nu het probleem met de zwarte printkop nog. Deze geeft geen enkele foutmelding, maar zwarte afdrukken zijn niet goed.
HP Businessinkjet1100DTN
Voor alle reageerders
Nadat aanvankelijk de gele printkop een foutmelding gaf, is deze toch weer gewoon gaan werken. Ik heb de gok maar genomen en een zwarte printkop besteld, met de verzendkosten toch ruim veertig euro, de prijs van een hedendaagse printer, inclusief halfvolle inktpatroon. De kop gaf geen enkele foutmelding.
Al het leed is geleden en de printer drukt weer prima af.
Ik moet wel constateren, dat het door HP geschatte aantal afdrukjes (25000) zeker niet gehaald wordt. Ik heb dan ook geen honderden afdrukken per week ofzo.