specialist outlook 2007 (Gezocht)
Hallo forum lezers,
Ik gebruik Windows-7 en outlook 2007, beide legaal.
Ineens? kan ik niet meer verzenden met OUTLOOK 2007. Wel ontvangen.
Doe je een poging om een bericht te verzenden, dan volgen wel de bekende verschijnselen. Zoals streepje van verzenden en ontvangen, maar het bericht blijft in de "uit bak" staan en gaat dus niet naar "verzonden items".
Ik ben nu twee dagen (continu) aan het zoeken naar een oplossing. Wat heb ik gedaan:
Nieuwe account aangemaakt type POP3, server in:pop.kpnmail.nl, server uit:mail.kpnmail.nl.
De juiste username en passwoord.
Je kan dan via outlook een test mail laten versturen in hetzelfde instel menu en dat werkt.
Daarna gewone mail verzonden en dat werkt niet.
Er staat van outlook een log met een datum die een paar dagen later is dan het optreden van de fout. Ik weet niet of dit gekomen is door mijn handelingen. Er is veel te vinden op internet over deze melding. Maar dan gaat het meer om de eerste welkommelding die outlook maakt bij de eerste opstart. Hoe en waarom deze melding er nu wel staat in de log, maar nooit op het scherm geweest is weet ik niet. Hier zie je de volledige tekst.
*** Starting First Run (07-21-2018 16:26:02) ***
...HrPreSplashFirstRun called.
...HrPreLogFirstRun called.
...HrPostLogFirstRun called.
...deleting WAB4/UseOutlook because we're using MAPI.
...writing UUID to HKCU.
...setting Primary Client to Outlook.
*** Ending First Run (07-21-2018 16:26:02) ***
Op internet is dus wel te vinden hoe je via een register dit zou kunnen blokkeren. Begrijpen doe ik het niet helemaal omdat deze log na diverse keren een nieuw account aanmaken niet meer veranderd is van datum en tijd. Het lijkt dus iets eenmalig te zijn.
Wat volgens mij wel belangrijk is de tekst:
...deleting WAB4/UseOutlook because we're using MAPI.
Ik werk namelijk niet met MAPI maar met POP?
Maar verder ontbreekt mij de specifieke kennis.
Nu kan je in OUTLOOK 2007 ook een log zelf aanzetten.
In deze log zie ik duidelijk verschillen met de log uit de computer van mijn vrouw. Zij heeft precies dezelfde computer en software. Ook dezelfde POP3 server, etc
In de log van mijn computer zie je als eerste dat geconstateerd wordt dat er niet te zenden is. Zie eerste stuk log:
2018.07.22 14:30:07 <<<< Logging Started (level is LTF_TRACE) >>>>
2018.07.22 14:30:07 lr48@planet.nl: Synch operation started (flags = 00000001)
2018.07.22 14:30:07 lr48@planet.nl: UploadItems: 0 messages to send
2018.07.22 14:30:07 lr48@planet.nl: Synch operation completed
2018.07.22 14:30:07 lr48@planet.nl: Synch operation started (flags = 00000030)
2018.07.22 14:30:07 lr48@planet.nl: DoPOPDownload(flags = 00000030, max msg = ffffffff): full items
Bij de computer waar het wel werkt ziet de log er zo uit:
2018.07.22 15:30:29 <<<< Logging Started (level is LTF_TRACE) >>>>
2018.07.22 15:30:29 hz@planet.nl: Synch operation started (flags = 00000030)
2018.07.22 15:30:29 hz@planet.nl: DoPOPDownload(flags = 00000030, max msg = ffffffff): full items
2018.07.22 15:30:29 POP3 (pop.kpnmail.nl): Begin execution
2018.07.22 15:30:29 ian@planet.nl: Synch operation started (flags = 00000030)
2018.07.22 15:30:29 ian@planet.nl: DoPOPDownload(flags = 00000030, max msg = ffffffff): full items
2018.07.22 15:30:29 POP3 (pop.kpnmail.nl): Begin execution
2018.07.22 15:30:29 rang@planet.nl: Synch operation started (flags = 00000001)
2018.07.22 15:30:29 rang@planet.nl: UploadItems: 1 messages to send
2018.07.22 15:30:29 rang@planet.nl: Synch operation started (flags = 00000030)
Je ziet in deze laatste log dat er geconstateerd wordt dat er iets verzonden moet worden.
Later in de log (nu niet uitgeprint) zie je bij mijn (de fout) geen acties om te zenden. En bij de goede computer zie je wel dat er iets verzonden wordt.
Leuk al deze kennis maar ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Er was een automatisch herstelpunt aangemaakt door WINDOWS 7 en de datum was van een moment dat er nog wel gezonden kon worden. Ik heb de computer terug gebracht naar dat herstelpunt, maar dat gaf geen verbetering.
Met mijn (beperkte) kennis denk ik dus dat er ergens een instelling staat die uit gaat van MAPI. Terwijl het geen resultaat geeft als je het account totaal verwijderd heb en opnieuw invoert met zeker weten POP.
Op internet is veel te vinden over niet kunnen zenden met outlook 2007, maar meestal gaat het dan om verkeerd ingestelde account gegevens en server instellingen. Dat is nu het enige zekere wat ik weet daar zit niet de fout
Ik kan natuurlijk heel outlook opnieuw gaan instaleren, maar dat geeft zo gedoe zeker met alle updates die er waren.
Wie is specialist en kan mij helpen met dit probleem.
Graag jullie reactie met vriendelijke groet,
Loek
Complete draad:
- specialist outlook 2007 -
loek,
23-07-2018, 15:01
- specialist outlook 2007 -
bruno,
23-07-2018, 15:51
- specialist outlook 2007 -
loek,
24-07-2018, 12:36
- specialist outlook 2007 - bruno, 25-07-2018, 15:10
- specialist outlook 2007 -
loek,
24-07-2018, 12:36
- specialist outlook 2007 -
Otto,
24-07-2018, 14:51
- specialist outlook 2007 - Bert K, 24-07-2018, 22:41
- specialist outlook 2007 -
loek,
25-07-2018, 10:58
- specialist outlook 2007 -
soundman2,
25-07-2018, 11:07
- specialist outlook 2007 - loek, 25-07-2018, 12:58
- specialist outlook 2007 -
soundman2,
25-07-2018, 11:07
- specialist outlook 2007 - soundman2, 25-07-2018, 07:44
- specialist outlook 2007 -
Verdicom,
25-07-2018, 15:06
- specialist outlook 2007 -
Peter1952,
25-07-2018, 16:37
- specialist outlook 2007 -
Verdicom,
25-07-2018, 19:00
- specialist outlook 2007 -
soundman2,
25-07-2018, 19:23
- specialist outlook 2007 - Hans PA0H, 25-07-2018, 19:33
- specialist outlook 2007 -
soundman2,
25-07-2018, 19:23
- specialist outlook 2007 -
Verdicom,
25-07-2018, 19:00
- specialist outlook 2007 -
Peter1952,
25-07-2018, 16:37
- specialist outlook 2007 -
Maurice,
25-07-2018, 19:41
- specialist outlook 2007 -
loek,
26-07-2018, 13:17
- specialist outlook 2007 -
Marotick,
26-07-2018, 14:37
- specialist outlook 2007 - Maurice, 26-07-2018, 15:23
- specialist outlook 2007 -
Marotick,
26-07-2018, 14:37
- specialist outlook 2007 -
loek,
26-07-2018, 13:17
- specialist outlook 2007 -
Maurice,
26-07-2018, 23:06
- specialist outlook 2007 -
Maarten Bakker,
27-07-2018, 10:56
- specialist outlook 2007 -
loek,
27-07-2018, 15:24
- specialist outlook 2007 - Maarten Bakker, 27-07-2018, 20:01
- specialist outlook 2007 - Ben, 28-07-2018, 11:48
- specialist outlook 2007 -
loek,
27-07-2018, 15:24
- specialist outlook 2007 -
Maarten Bakker,
27-07-2018, 10:56
- HET WERKT WEER -
loek,
31-07-2018, 12:33
- HET WERKT WEER -
soundman2,
31-07-2018, 13:20
- HET WERKT WEER - Maurice, 31-07-2018, 21:33
- HET WERKT WEER - Maarten Bakker, 31-07-2018, 17:01
- HET WERKT WEER - Maurice, 31-07-2018, 21:24
- HET WERKT WEER -
soundman2,
31-07-2018, 13:20
- specialist outlook 2007 -
bruno,
23-07-2018, 15:51