PLL Gestuurde AM Microzender V2.0 (Toestel of techniek)

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 10-11-2010, 11:50 (4924 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Ik heb zo de reacties eens doorgelezen en heb toch zo mijn bedenkingen. Er zullen ongetwijfeld allelei regels voor dit soort dingen bestaan maar ik zie dit toch als hetzelfde als elk ander toestel waar een lichtnetvoeding inzit. Als je daar het chassis/de print van uit de kast haalt, loop je het risico een optater te krijgen.

Simpeler gezegd: van iemand die hieraan begint, mag je aannemen dat hij weet waar hij mee bezig is. Om dan de bedenker of fabrikant van zo'n chassis/print voor deze risico's aansprakelijk te gaan stellen, gaat mij net een stap te ver.

Het opnemen van een zekeringetje zou mooi zijn maar kan door de bouwer van deze module ook zelf opgenomen worden.

Groeten,
Paul

Hallo Paul,

Ik denk dat o.a. regelgeving hier het punt is, CE-keur en veiligheid. Daar is het Otto denk ik om te doen. Door geen 230v voeding op de print te maken maar dit over te laten aan een adaptor leg je het veiligheidsprobleem bij de fabrikant van de adaptor neer maar het is nu juist wel de bedoeling de 230v voeding op het printje te integreren.

Groeten,

Willem


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum