Schema Aristona SA7243T (erratum) (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-06-2019, 13:35 (1771 dagen geleden) @ Otto
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-06-2019, 13:39

Over de juiste betekenis van de W heb ik nog iets minder zekerheid. Je zou kunnen zeggen "worldwide" omdat dat toevallig met een W begint, maar de kans is groter dat het gewoon een willekeurige letter is zoals de X van Xederland :-D


Ik heb altijd begrepen dat de X van Benelux afkomstig kwam. Vandaar ook dat er geen aparte code voor België is.

Die laatste fout werd rechtgezet met de typenummerwijziging van 1966... En werd alsnog nauwelijks gebruikt. Kennelijk liet men in België de meeste commerciële zaken alsnog via Nederland lopen. Maar Luxemburg moest het ook na 1966 zonder nummertje stellen, waarschijnlijk omdat ze daar nooit een nationale organisatie hebben gehad.

Punt is, dat ik geen ondersteunend maar ook geen direct weerleggend bewijs heb voor de betekenis beneluX en altijd aarzel om de copypasta voort te zetten.

De letters hingen samen met de nationale organisatie. Heeft die van Nederland ooit expliciet Benelux in zijn naam of doelstelling gehad? Zijn er officiële documenten waarin de X naar de Benelux verwijst?


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum