Philips tv geen beeld meer (Algemeen)
Van mijn Philips 32PFS5362/12 tv (2018) is het beeld er mee opgehouden. Eerst werd de bovenste helft van het scherm donkerder en geleidelijk aan het hele scherm zwart. Het geluid werkt nog wel. Waar moet ik zoeken en is er ook ergens een schema van op het net? Ik vind het zonde om een toestel van amper twee jaar oud weg te knikkeren.
Philips tv geen beeld meer
Het lijkt me dat er gewoon nog garantie op jou toestel zit. Even contact opnemen met de leverancier .
Douwe
Philips tv geen beeld meer
Een serieuze dealer zou het vervelend vinden als een door hem geleverd toestel zo snel defect raakte. De tijden zijn helaas veranderd. Overigens is een vaste klant ook een uitstervend fenomeen.
Wat vroeger ondenkbaar was is tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld. Een TV gaat tegenwoordig mee in de doos en het boekje zit erbij. Afleveren gaat wel, maar dan tegen meerkosten. Tegenwoordig telt alleen de laagste prijs. Ik ben er op tijd uitgestapt
Als ik op CO kijk, dan kan het niet anders zijn dat echte reparateurs schaars worden en reparaties kostbaar. Lang leve de wegwerpcultuur.
Philips tv geen beeld meer
Standaard
Heeft men 2 jaar garantie op het toestel wil je langer dan moest je bij kopen
Soort verzekering gaat hij binnen die tijd kapot dan keerde men het bedrag uit of een vergelijkend toestel met dezelfde specs
Dus in principe even kijken bij Radar of consumentenbond wat de rechten zijn van de klant
Een kennis van mij had dat de tv het smart gebeuren niet goed deed en updates lag aan het moederbord
Mede zijn lange garantie werd dit kostenloos vervangen.
Dus ik raad aan topic starter even contact oonemen met leverancier en die de servicedienst laat komen
Moderne tv gaat min 5 jaar mee de goedkope vagemerken 3 jaar
Tien tot vijftien jaar is niet meer zo dat was nog in de tijd van beeldbuis tv philips k9
Weinig technische service centra van jaren her willen hier niet meer aan branden omdat ze deze techniek geen zak aan vinden hebben liever de oudjes.
Philips tv geen beeld meer
Schema is vaak op chassistype te vinden, staat op de typesticker in een kadertje met een S ervoor.
Zo aan de beschrijving te horen, kan je backlight het begeven hebben. Dat staat sowieso niet op het schema. Vaak op paneeltype (type van het "beeldscherm") te vinden, of anders demonteren en kijken wat er op de strips staat. Wel een secuur werkje want je moet de kale LCD-plaat hanteren dus uitkijken voor breuk en stof.
Maar: first things first. Dit is duidelijk een garantiegeval, waarschijnlijk nog net geen 2 jaar oud dus zou gratis gerepareerd of omgewisseld moeten worden. Anders een geval van coulance, dat wil zeggen met een kleine bijbetaling. In dit geval de moeite waard om die weg eerst te bewandelen, te grote kans op ellende anders.
Philips tv geen beeld meer
Op ieder consumentenproduct zit standaard 2 jaar volledige garantie. Dus inderdaad even terug naar de winkel ermee. Niet zelf aan gaan klooien, want dan weet je tenminste zeker dat je geen garantie meer hebt. Uiteraard wel mits je de aankoopbon nog hebt, maar dat neem ik toch wel aan.
Groet,
Ronald
Philips tv geen beeld meer
Over een standaard garantie is wettelijk niets bepaald. Wel kan de fabrikant of de handelaar een (lange) garantie termijn afspreken. Dat staat op het garantiebewijs, of beter nog op de aankoopbon.
De wet heeft het alleen over een periode van een half jaar, dat in de wet geregeld is.
Zie ook het artikel van de overheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-gara...
Overigens mag je van een TV verwachten, dat die langer als twee jaar goed funtioneert.
Philips ic geeft op een TV twee jaar garantie, maar het blijft wel de verkoper die het moet regelen. Philips herstelt gratis in de garantieperiode, maar let op dat de verkoper je geen oor aannaait met exreme handelings en verzendkosten. Er zijn diverse servicecentra die voor Philips werken. Als je daarbij in de buurt woont kun je beter daar het toestel afgeven.
Edit:
Omdat de link niet direct naar het artikel gaat, zet ik hieronder de tekst.
Welke garanties heb ik op een product?
Bij de aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product. Daarnaast kunt u een fabrieksgarantie of verkopersgarantie hebben. Soms kunt u ook een extra garantie bijkopen.
Wettelijke garantie: recht op goed product
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.
Wat is een goed product?
U moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product mee moet gaan hangt af van wat het is. Een wasmachine heeft bijvoorbeeld een langere levensduur dan een paar kinderschoenen.
Wat u van een product mag verwachten hangt af van:
informatie van de verkoper of in de reclame (als bijvoorbeeld een horloge volgens de verkoper waterdicht is, moet u ermee kunnen zwemmen);
het merk;
de prijs;
of het product nieuw is of tweedehands.
Koopt u iets in de uitverkoop, dan heeft u ook recht op een goed product.
Wanneer is een product niet goed?
Een product is ondeugdelijk als:
het niet compleet is;
het beschadigd is;
het kapot is of het niet goed doet;
u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
Fabrieksgarantie en verkopersgarantie
Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.
Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
Extra garantie bijkopen
Soms kunt u bij een product een extra garantie kopen. Dit heeft alleen zin als u hierdoor meer rechten krijgt dan u al heeft volgens de wettelijke garantie. Lees de voorwaarden voordat u garantie bijkoopt.
Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product. De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat.
De motor van uw wasmachine of koelkast gaat bijvoorbeeld al na 2 jaar kapot. Dan heeft u recht op gratis reparatie of een nieuw apparaat. U moet het apparaat dan wel op een normale manier hebben gebruikt. Maar gaat het lampje van uw koelkast na een paar jaar kapot, dan moet u dit zelf vervangen.
Consuwijzer: informatie en advies over rechten en garantie bij aankoop producten
Op de website van ConsuWijzer leest u wat uw rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten. Met juridische vragen kunt u terecht bij het Juridisch Loket.
Documenten
Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?
Als u iets koopt heeft u recht op een goed product. Is er iets mis met het product? Dan kunt u teruggaan naar de winkel voor ...
Vraag en antwoord
Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst?
Een koopovereenkomst kunt u mondeling of schriftelijk sluiten. U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u ...
Vraag en antwoord
Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het ...
Vraag en antwoord
Zie ook
Algemene voorwaarden
ConsuWijzer
Folder over garantie
ConsuWijzer
Aankopen en garantie
Juridisch Loket
ACM ConsuWijzer
Verantwoordelijk
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Philips tv geen beeld meer
Ik bleek inderdaad nog 8 dagen garantie te hebben en heb het toestel vandaag richting de winkel gestuurd. Ik had zelfs de doos nog, die ik normaal nooit bewaar. Schijnbaar had ik twee jaar geleden al een vermoeden dat ik hem nog eens nodig zou kunnen hebben.
Philips tv geen beeld meer
Mooi, Philips kan het beter betalen als de klant....