contra stekker (Gezocht)
Is voor een oude projector kan waarschijnlijk wel een nieuwe kopen maar vind een oude leuker.Projector is uit eind jaren 50 begin 60 .Wie heeft er nog iets ?
contra stekker
Ruud,
Wat dit met transistoren te maken heeft, zie ik niet, maar ik heb er wel een voor je.
Hans
contra stekker
weet ik eigenlijk ook niet maar heb er nu wel 1 top gr ruud
dooie mus
Ruud,
Ik heb toch maar even gekeken of het met een van mijn contrastekkers gaat lukken in zo'n chassisdeel. Precies met één, maar daar zit al een snoer aan en niet voor niets.
De andere stekkers zijn te breed. Het probleem is als eens aangekaart op dit forum of op het buizenforum, maar er ging geen belletje bij me rinkelen.
Hans
dooie mus jammer
gr ruud
contra stekker
dooie mus jammer
Ik moet er wel ergens een paar hebben liggen,moet nog even zoeken.
Henk
contra stekker
Het snoerdeel is C9 het chassisdeel C10.
dooie mus jammer
Ruud,
Als het geen haast heeft [en waarom zou het], zal ik eens goed in de stekkerbakken kijken in Driebergen.
Hans
dooie mus jammer
Zal kijken henk voor de maten bedankt alvast gr
contra stekker
Het snoerdeel is C9 het chassisdeel C10.
Die hebben geen aardcontact.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/IEC_60320
--
Ohm sweet Ohm...
contra stekker
Pas nog een revox a77 hersteld en daar was het chassisdeel gebroken. In dezelfde opening paste exact het tegenwoordig alom gebruikte model met drie pennen, zelfs de schroefgaatjes kwamen overeen.
contra stekker
Klopt, dan kom ik op 5815. https://www.flickr.com/photos/132762513@N04/albums/72157663693784442/with/24745170031/
contra stekker
... In dezelfde opening paste exact het tegenwoordig alom gebruikte model met drie pennen
Nee. De pennen in het chassisdeel [van Ruud] zijn breder dan de pennen van een z.g. eurostekker.
Hans
contra stekker
En dat is de stekker die je in mijn 'dooie mus' reactie ziet naast het chassisdeel.
Hans
contra stekker
Ik denk dat hier de buitenmaten van het gehele chassisdeel bedoeld worden.
Er kan een modern eorochassisdeel in.
contra stekker
En dat is wat TS precies niet wilde.
Hans
contra stekker
Dan heeft ie nu een nummer, alhoewel de aardkontakten anders zijn.
Het is maar goed dat ze tegenwoordig wel allemaal hetzelfde zijn!
contra stekker
... In dezelfde opening paste exact het tegenwoordig alom gebruikte model met drie pennen
Nee. De pennen in het chassisdeel [van Ruud] zijn breder dan de pennen van een z.g. eurostekker.Hans
Het etsnoer is dan weer een van de meest gebruikte.
contra stekker
Hallo Ruud,
m.i. heeft Dave de gezochte contrastekker / netsnoer gevonden.
Hier is nog een link naar eenzelfde maar een iets goedkopere uitvoering:
https://www.thomann.de/nl/schulz_nrk2.htm
Groet, René
contra stekker
Past waarschijnlijk wel, maar heeft geen aardcontact.
contra stekker
Staat wel een met aardcontact tussen maar gepeperd prijsje...
Bedankt voor de reacties
De nieuwe stekkertjes passen de pootjes niet in omdat die dikker zijn .Omdat ik geen zin hen om er erg veel geld aan uit te geven was maar 5 euro en lamp werkt goed.Toch maar besloten om het dan iets minder orgineel te maken .Past er goed in en werkt uiteraard ook goed .
Bedankt voor de reacties
Is inderdaad de goedkoopste en meest veilige oplossing Ruud!