Retro C64 (Computertechniek)

door Bjorn Kusters @, 27-12-2010, 11:05 (4870 dagen geleden) @ Piet Blaas

Hallo

Ik heb nog 2 comodore's compleet met datarecorder (ondingen) , diskdrive (oud en nieuw model) , spellen en programma's , printer , joystick's.

Ik had het toevallig vorige week nog met mij vader er over om deze eens van de zolder te halen en er nog eens spelletjes op te spelen zoals o.a. boulderdash.
Dit enerzijds omdat ik daar zelf nog plezier in heb , dit in tegenstelling tot moderne spelcomputers waar ik niets om geef.
Anderszijds voor mijn dochter van 5 , eens kijken of ik haar enthausiast kan maken om op een commendore 64 te spelen.
Dit laatste betwijfel ik doordat ze al een nintendo ds en "gewone" pc heeft en daar op speelt.

Een stap vooruit in de tijd is meestal geen probleem , maar een stap terug wel.
Een geluk is wel nog met haar leeftijd....je kan ze snel enthausiast maken.
Zo speelt ze ook met me op de Hammond , basgitaar en voorheen de piano.
En luisterd ze naar "mijn" muziek en zingt ze mee....alleen als ze met mij samen is.
Peter Alexander , Yves Montand , Bobby Vee en vele anderen zijn niet vreemd voor haar.
Maar als ze natuurlijk bij anderen is zoals leeftijdgenoten , haar moeder enz. dan is ze zeer modern en volgt ze (lees word ze gestuurd in) de moderne richting.
Bijde is geen probleem maar toch is het leuk dat ze zich interesseert in de ouderwetse dingen zo lang als het duurt.

Op een dag zal het afgelopen zijn om samen met Papa naar de "lampjes" in de radio te kijken , op het orgel te spelen en naar mijn stijl muziek te luisteren en mee te zingen.
Zo hoop ik haar ook nog enthausiast te krijgen voor de commodore voor zo lang dat duurt.

Gr Bjorn


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum