Transistorzender van 50 Kilowatt (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 03-01-2011, 12:37 (4863 dagen geleden) @ Jan 1

Tijdens het surfen op het internet stootte ik een 2 jaar geleden al op de volgende website; http://hawkins.pair.com/wabcnow.shtml

Hier is een radiostation te zien die uitsluitend werkt op transistoren.
Op zich niets bijzonders,ware het niet dat het station een uitzendvermogen van maar liefts 50 KiloWatt heeft!Een bijzondere ontwikkeling toch wel.Hoeveel jaren zal het nog wel niet duren eer dit soort zenders gemeengoed wordt?

De ontwikkelingen in de techniek gaan zeer snel zegt men.Wat nu uitgevonden wordt is over een half jaar al weer verouderd.Ik denk dat het nog steeds zo niet werkt.De transistor werd in 1947 uitgevonden,maar het duurde tot begin jaren 50 eer de eerste transistorradio uitkwam.

En de geschiedenis herhaalt zich.Terwijl er al lang de technische mogelijkheden zijn een - solid state - radiostation met zeer groot uitzendvermogen te
realiseren,gaat dit weer een kwestie van vele jaren duren,eer dit gemeengoed wordt.Misschien zit ik ernaast en zijn er meer van dergelijke stations.Bij iemand bekend misschien?

Geen gezeur met zelfgebouwde printjes. Rondom huis heb je in elk geval voldoende veldsterkte. Of een radio nog wat ontvangt is de vraag.

Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum