lipo batterij lader (Gezocht)

door ffeilers @, Breda, 16-09-2020, 12:57 (1537 dagen geleden) @ Roland Huisman

Om het verhaal wat duidelijker te maken wat ik heb gekocht en waar het voor bedoeld was bijgaande de zaklantaarn van Recon en de gekochte batterij.

Ik beschikte niet over een batterij en lader. Omdat ik niet wist of het werkend was heb ik eerst de batterij gekocht (opgezocht wat er in de recon hoort te zitten). Nadat de batterij was binnen gekomen bleek de zaklantaarn goed te werken , vandaar mijn vraag over welke lader te gebruiken. Via Kris heb ik deze thans besteld.

De "eventuele" onveiligheid van dit soort accu's heb ik mij niet gerealiseerd.
Ik hoop in ieder geval dat ik het goed heb gedaan. Als ik het goed begrijp moet ik in ieder geval zorgen dat hij niet geheel ontladen wordt en tijdens het opladen in de gaten moet houden dat hij niet "nutteloos" voortdurend aan de lader wordt gehangen.

Ik vroeg mij daarnaast af of in mijn huawei p30 pro telefoon een zelfde "soort" batterij wordt gebruikt. Daarvan wist ik om er zo lang mogelijk gebruik van te kunnen maken dat je de batterijduur het beste tussen de 40% en 80% van de laadcapaciteit kunt houden. (feitelijk dus ook niet voortdurend "nutteloos" aan de lader hangen en diep laten ontladen)

mvg Frans

[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks