Geen composiet video meer op Audiosonic KRB-1576F (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 03-10-2020, 16:32 (1515 dagen geleden)
Gewijzigd door Otto, 03-10-2020, 17:22

Beste lezers,

Nadat mijn reparatiepoging op de JVC monitoren was stukgelopen op de defecte lijntrafo's, ben ik toch maar weer eens gaan kijken naar mijn huidige testmonitor. Het is een simpele kleine TV met een bescheiden beeldbuisdiameter van 24 cm:
[image]

Het voordeel is dat hij naast een antenne-ingang ook een ingang voor composiet video heeft. Het toestel heeft altijd probleemloos gewerkt, maar sinds kort krijg ik geen beeld meer via de video-ingang. Via de antenne werkt alles nog prima:
[image]

Maar via de video-ingang zie ik enkel een lijnenpatroon (ongeacht of er nu video wordt aangeboden of niet):
[image]

Ik heb het schema van het web geplukt (zie voor een link het einde van dit bericht), en daar zie ik dat de videochip een TDA8362 is. Ik heb een datasheet gedownload, en wat eerste metingen gedaan, en alles lijkt verder wel normaal. De video komt keurig aan op de IC-pin. Voordat ik er dieper in ga duiken, wil ik toch even aan jullie voorleggen. Misschien herkennen de echte TV-rotten dit euvel. Ik heb namelijk ook het idee dat er iets mis is gegaan met de afstandsbediening. De originele zit er niet bij, en ik heb zo'n "Grundig" van de Action er bij gehaald. Daarmee kan ik de basisdingen wel doen, maar misschien is de TV per ongeluk in een andere modus geraakt. Uiteraard heb ik flink met de knoppen gespeeld, maar ik krijg het niet goed. Mijn vraag is dus ook, of er echt iets stuk is of dat iets iets mis is met de instelling?

Voor het (redelijk overeenkomend) schema klik hier.

Alvast bedank voor het meedenken,
Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks