Grundig TV - probleempje (Toestel of techniek)

door Joost Schotte, 14-02-2011, 20:34 (4833 dagen geleden) @ HM

Beste HM,

Het schema vermeld twee afstandsbedieningen, een TP710 (heb ik) met P+, P-, V+, V-, ok, power en i toetsen; en een TP720 die ook nog cijfertoetsen heeft en een aantal toetsen waarvan ik de functie niet kan aflezen door de slechte kopie. Misschien is dit een afstandbediening met meer service mogelijkheden. Beide afstandsbedieningen hebben dezelfde IC een MC144107.

Als ik jou redenering volg dat het OSD op een bepaalde lijn begint dan is de schermvulling van het OSD niet afhankelijk van de grootte van de beeldbuis, tenzij er bij een groot scherm minder lijnen en minder punten per lijn gebruikt worden waardoor het OSD kleiner is. Dan zou het best kunnen dat het OSD van mijn TV, die het kleinste scherm heeft, vroeger afgesteld was voor een groot scherm en nu na de fout terug op normaal gekomen is. En dan zitten er misschien toch "verborgen" service functies in.

Welke IC's nu zorgen voor de OSD opbouw weet ik niet pricies. Ik vermoed dat dit in het ZC88642P (ZC424701 Siemens nummer ?) gebeurt. Ook zit er een X24C04 geheugen in en de "raster" controller is een STV2102.
Dank u voor het aanbod, maar ik wacht nog even af om IC's te wisselen tot ik wat meer zekerheid heb. Ik laat het in dat geval nog weten.


Mvg,

Joost


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum