transisstor BDY3801 (Algemeen)
Hallo
ik ben bezig met de reparatie van een Philips een 22GF417,hiervan is een kanaal defect
de emitter weerstanden en de eind transistors zijn defect
hier zitten per kanaal 2 eind transistors in van het type BDY3801
helaas kan ik van deze transistor niets vinden
in de 2 schemas die bij de NVHR 'kan vinden zitten andere transistors in de BD124
maar deze hebben niet de TO3 behuizing het juiste type van het apparaat is 22GF417/43P
heeft iemand de gegevens van de BDY3801 of weet een vervanger hiervoor
alvast bedankt
Theo
--
Th.v.Houtert
transisstor BDY3801
Ik neem aan dat je de BDY38/01 bedoelt? Ik ken de verschillen niet, maar de gewone BDY38 is zo te zien te vervangen door de wat zwaardere BDY20 of 2N3055.
transisstor BDY3801
bedankt voor de reactie
maar er staat heel echt op BDY3801 zonder punt komma of sles
ik vind het ook vreemd maar er zitten er echt 4 in en er was nog nooit eerder aan gesoldeerd
ik ga meten op het kanaal wat nog wel werkt en dan maar iets er proberen bij te zoeken .
--
Th.v.Houtert
transisstor BDY3801
Zoals eerder al aangegeven is , gewoon de 2N3055 inzetten.
--
Lukt het niet?
gebeurt mij ook wel eens.
transisstor BDY3801
Dit vond ik op circuitsonline:
De 3055 heeft een erg uitgebreide familie, Philips verkocht dit typenummer als de BDY20 en een iets lager vermogen versie als BDY38 (Ook welleens gestempeld als BDY3801, BDY38/01) De Japanners hadden ook hun eigen 2SA TO-3 torren met vergelijkbare eigenschappen
Dus een 2N3055 lijkt mij ook een goede vervanger.
Piet
transisstor BDY3801
ik had wel 'n foto gemaakt van de 3801 maar het lokt mij niet om hem hier te plaatsen .
het problaam is inmiddels opgelost ik heb ze vervangen door de BDY38 en alles werkt weer
iedereen bedankt voor het mee denken .
groetjes Theo .
--
Th.v.Houtert