auto radio (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-03-2011, 00:44 (4809 dagen geleden) @ robin
Gewijzigd door Maarten Bakker, 07-03-2011, 01:11

Het hoeft helemaal geen Oostenrijkse radio te zijn, radiomuseum.org is als bron behoorlijk onbetrouwbaar voor zover het het land van herkomst betreft omdat veel submitters denken dat het apparaat dat ze in handen hebben van "hun" nationale Philipsafdeling afkomstig is of omdat ze het op basis van vermoedens aan deze of gene vestiging toeschrijven. Bovendien kan een model in een ander land gefabriceerd zijn dan waar het voor bestemd was, dat snappen ze vaak ook niet daar.

Het getal 22 in het typenummer geeft in elk geval onomstotelijk aan dat het model uit de koker van de Nederlandse organisatie kwam.

Waar hij gefabriceerd is, en in welke landen hij nog meer verkocht is, is het volgende verhaal. Fabrieken voor autoradio's stonden in elk geval in België, Duitsland en Frankrijk. Misschien zelfs ook wel in Oostenrijk maar dat zou ik uit mijn hoofd niet stellig durven te zeggen, laat staan dat ik voor de herkomst van dit apparaat m'n hand in het vuur zou steken.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum