Storing opgelost nog even voor Henk en Kris (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 09-06-2021, 17:16 (1266 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 09-06-2021, 17:19

Eerlijk gezegd, ben ik ook blij dat ik van dat consumenten geneuzel af ben. Als het oud is mag het meestal niet veel kosten etc. Onze detailhandelszaak (laatstelijk van mijn broer) is een paar jaar geleden gestopt, ook al omdat er geen opvolgers waren. We waren zeker niet de eerste detailhandelaren die er mee gestopt zijn en ook grotere. In de wijde omgeving heb je alleen nog wat ketenbedrijven en of dat allemaal pure winst is. Wat dat betreft heeft het www wel een slachting veroorzaakt.
De particulier komt er niet meer mee weg dat zijn leverancier tegen een redelijke prijs zijn toestel repareert. Na een paar jaar wordt het gewoon nieuw, ook al omdat iets nieuws weer heel wat andere dingen meer kan.

Toevallig sprak ik vandaag iemand met een paar jaar oude SMART-TV. Een aantal functies werkte niet meer. Tja meneer, uw toestel wordt niet meer ondersteund , er komen dus geen updates meer. M.a.w. Koop maar een nieuwe als je de features weer terug wil.
Dat was de oudheid ondenkbaar. Een TV van 10 jaar werd gewoon hersteld.
Talloze tv's heb ik nog aangepast voor de ontvangst van UHF, dus zonder los kastje. Niemand dacht aan weggooien.
Het is nu allemaal veel beter en ikzelf wil ook niet terug naar die goeie ouwe tijd hoor. Alleen jammer dat je het nu sneller moet wegkieperen, zeker als je niet voor de allerlaatste snufjes gaat.
Het wordt al een aardig koffiehoekjes item.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks