Asus ASUS ‎V7 P8H67E (Computertechniek)

door Pim @, 17-01-2022, 17:46 (801 dagen geleden)

Beste Forum Leden,
Ben in het bezit van een Asus PC ‎V7 P8H67E 11 jaar oud.

Nu doet zich het volgende voor, een tijd geleden wilde ik een power pack opladen via de USB poort van deze computer, op het moment dat ik de USB kabel in de PC stopte, zag ik dat hij nog niet helemaal was opgestart, dus de USB kabel er uit gehaald.

Maar of dat de oorzaak is voor het probleem wat er nu is, dat is niet duidelijk.
Als de PC in de morgen wordt opgestart dan duurt het heel lang voordat windows te gebruiken is, er volgen achter elkaar opstart geluiden die normaal bij het opstarten behoren, hij start niet door zou ik willen zeggen, steeds de poging maar kan niet doorstarten.
Nu heb ik de voeding uitgewisseld van een andere PC maar dan gebeurt het zelfde, als de computer eenmaal is opgestart dan gaat alles goed, heb gisteren de BIOS geüpdatet maar dat heeft geen effect gehad.

Is dit een moederboard probleem?.
Kan het ook software zijn?, heb een aantal maanden geleden een aantal vast lopers gehad, waardoor Windows 10 opnieuw geïnstalleerd moest worden, om het makkelijker te maken zet ik nadat Windows er op staat via Acronis een versie die op een harde schijf staat terug, zodat niet alle software opnieuw moet worden geïnstalleerd.


Er zit een 119GB SanDisk SDSSDHP128G ATA schijf in waar Windows op staat, dan zit er een 465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-083CA1 ATA Device (SATA ) als Backup in de PC, en er hangen nog een aantal backup schijven aan: 931GB Western Digital WD 10EADS External USB Device (USB (SATA)
3726GB Seagate Backup+ Desk SCSI Disk Device (USB (SATA)
1397GB Western Digital WD Ext HDD 1021 USB Device (USB (SATA)

Maar als al deze schijven worden losgekoppeld ook de interne van 465GB, dan blijft het opstarten een probleem.

Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn?.
Groet,
Pim


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum