meerde digitale volt ma meters aansluiten tbv zelfbouwtester (Algemeen)

door loek @, Exloo (Drenthe), 11-03-2022, 14:55 (770 dagen geleden) @ buizengek

Hallo Marcel,

Ik zie nog steeds de mogelijkheid zoals ik eerder beschreven heb.
In jou geval zijn zelfs de extra 9V voedingen niet nodig maar het kan wel

Als voorbeeld neem ik dus de ombouw van de Philips voeding PE1542. Stel dat deze 3 voedingen voor jou buizen tester waren de spanningen zijn natuurlijk te laag maar het gaat om het voorbeeld. Deze 3 voedingen hebben allemaal een dergelijke meter die jij ook gebruikt dus een stroom en spanning meter. ook mijn metertjes meten de stroom in de negatieve leiding. Als ik de negatieve uitgangen met elkaar doorverbind heb ik dus 3 voedingen die individueel regelbaar zijn. En dat zou jij ook willen hebben.

Dit betekent dus dat je voordat de regelende kant met daarbij een negatieve pool naar buiten komen je eerst de negatieve kant en dus ook alle aardpunten voor het metertje aansluit.

Daarna maak je een gemeenschappelijke aarde van alle negatieve uitgangen van de metertjes. Dus je verbind alle uitgangen met elkaar door.

Op onderstaande foto zie je het voorbeeld van de PE1542 20V voeding. De 7812 zit hier om de spanning te reduceren voor het V/A metertje. In jou geval nu niet nodig omdat je externe voedingen gebruikt. De dikke zwarte draad is dus in jou geval alle connecties naar de negatieve kant van één van de voedingen.

De dikke rode draad is dus de uitgang van één van deze voedingen. Hierna verbind je alle andere negatieve uitgangen met elkaar.

[image]

Deze truuk kan je ook uithalen met een negatieve voeding.

Met vriendelijke groet,

Loek

voedingen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum