CASIO TV-1000 (Algemeen)

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 21-06-2022, 00:38 (648 dagen geleden) @ Peter1952
Gewijzigd door Forumbeheer, 21-06-2022, 20:14

* MOD KNIP * graag niet op de persoon spelen. Dat iemand het niet met je eens is, betekent niet dat hij er niks van snapt.

Die kleine casio dingen werden nooit gerepareerd in de garantie stuk werd ingeleverd
Je kreeg het zelfde type mee de oude ging naar de fabrikant
Wat gebeurde ermee werd weggegooid omdat het economisch niet haalbaar is te repareren
De tijd waar je mee bezig was onderdeel was duurder werkloon uren mankracht dus ging het de afval bak in
Dit heb ik van iemand die in de jaren 80 bij Yoko werkte
Walkmans idem dito microtechniek is anders omdat een print in een bad gaat en niet onderdeel perstuk ingaat
Tv’s werden gerpareerd tot de jaren 90 op componet basis door sommige technisie of print verwisseld als het snel moest bij een klant. Als je tv in een week na aankoop defect ging werd hij door de winkel opgehaald en de nieuwe stond in de bus
Klant is koning en wilt niet een gerepareerd toestel hebben die na een week stuk was dus ging terug naar fabrikant werd gereapareerd. Getest verpakt en ging of als b keus of gewoon de verkoop in.
De nk je nu dat tv’s van 5 jaar nog gerepareerd worden niks is meer leverbaar een schermplaat is al duurder dan de tv als het nog leverbaar is het toestel is afgeschreven
Zo’n casio tvtje heeft goedkope smd elko van heelgoedkoop merk dus lekken en vreet de printbanen op dan is het al einde verhaal
Zitten geen panasonic elko in
Het schermpje zelf heeft een dun folie flatcable die door ouderdom bros en scheurt
Je moet mazzel hebben als het speelt
Zo niet kun je niets meer aan doen dan is het vitrine kast of weggooien dat is de realiteit
Gelukkig heeft niet alles het eeuwige leven anders werd niks meer verkocht.
Ik heb ook niets onvriendelijk gezegd dat maak jij ervan.
Want Hans met de tv’s doet is nog meet beeldbuis en zullen soms met normale onderdelen zijn
Moderne electronica wordt niet gerepareerd meestal vervangen in garantie of coulance
De slogan van de overheid gaat helemaal niet op wardeer het reapreerd het
Een kringloop bedrijf mag niet eens repareren ook niet door iemand met papieren
Het is stekker erin werkt hup verkoop in mankeert er wat kraak in versterker moet je weggooien
Open maken en kontakten reinigen is er niet bij terwijl gewoon te verhelpen is hele discussie gehad
Ik zei kun je net zo goed op soeken wat binnenkomt mankeert wat je doet het niet zomaar weg
Zelfs een snaartje vervangen al niet eens hoezo milieu tegen strijdig
Als ze O nodig duurzaam willen dan moet je terug gaan in de tijd dat alles nig gereparreerd kon worden dus een transitor versterker radio beeldbuus tv.
Zelf kun je het ook niet repareren omdat je naar een ander schuift nou dan .
Trouwens je hoort mij niet zeggen dat je de 60/70 apparatuur moet weggooien is repareerbaar mits onderdelen zijn
Maar moderne spullen houd dan ook op ook voor hobbyisten niet meer aantrekkelijk.
Dus niet meer mij terecht wijzen denk je dat ik gek ben of zo.
Omdat je als een bok op de haverkist zit.
Grt René


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum