YOKO vs SONY (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 11-07-2022, 14:44 (648 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door Hans van Kampen, 11-07-2022, 15:12

Dat dacht ik al Cees dat YOKO de copy heeft gemaakt van SONY en dat de elektronica totaal anders is klopt helemaal buiten om dat de YOKO analoge hand afstemming heeft met een potmeter en de SONY elektronische afstemming.

De boards van de YOKO zijn van die goedkope bruine pertinax platen en van de SONY groene glass-epoxy boards en de elektronica van de SONY ziet er indrukwekkender uit terwijl die van de YOKO eigenlijk simpel. Het meeste zit gepropt bij die goedkopere toestellen in een TDA4505E dil 28 chip plus een TDA3565 dil 18 chip.

Er zit inderdaad een SAMSUNG beeldbuisje in de YOKO en het beeld van de SONY is vele malen mooier, eens. Wat me bij de YOKO toestellen ook opvalt is dat er over het beeld als die egaal van kleur wordt uitgestuurd er van die verticale donkerdere banen over heen lopen over de volle breedte van het beeld. Op de foto vervelende moire ook in beeld maar let maar eens op de verticale donkerdere banen, dacht eerst dat buisje was ingebrand maar heb dat bij meerdere YOKO's

Ach, de FIRATO, wat een tijd. Ik heb nog een videoband opname FIRATO 1986 waar ik als jonge vent op sta met Linda de Mol die presenteerde voor SKY channel ter plaatse een live uitzending (soort TOP-POP) maar dit terzijde.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum