Philips G8 - nooit gezien (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-07-2022, 00:17 (618 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-07-2022, 00:19

Mullard had al héél lang geen televisiefabriek meer tegen die tijd. Als er nog iets van externe invloed op het ontwerp zit, zal dat van Pye geweest zijn... Maar ik denk dat het meeste gewoon uit de koker van Philips UK kwam.

Verder mee eens, de K9 had er zonder meer verkocht kunnen worden. Die bestonden zelfs ook voor 240V en met de correcte middenfrequent erin, alleen dan voor de Zuid-Afrikaanse markt.

Het laatste import-toestel van Philips dat grootschalig in het VK verkocht is vóór die tijd, is de K70 (Zweeds ontwerp, vrijwel identiek aan onze K7).

Ik denk dat na de Gxx periode de K12 misschien ook nog wel geïmporteerd is, maar in elk geval vanaf de K30 liepen ze in Engeland weer netjes in de pas. Die werd zelfs nog in Engeland gefabriceerd.

Het laatste chassis dat in Engeland ontwikkeld is, is voor zover ik kan nagaan het 2A chassis (low end opvolger van K40). Daarna is het CP90 chassis nog in Engeland geproduceerd en toen was het afgelopen met de televisies.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum