XP Cdrive naar nieuwe HD clonen (Computertechniek)

door henk vdb @, Breda, 24-09-2022, 14:59 (551 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door henk vdb, 24-09-2022, 15:22

Het probleem met telkens maar weer van alles te installeren "misschien lukt dit, misschien lukt dat" is dat je je windows installatie weer gaat vervuilen, ook bij de-installeren later blijft er van alles achter en er kan onbedoeld van alles mee geïnstalleerd worden. Dat wil je eigenlijk niet, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Pas heb ik voor iemand een harde schijf van een w10 laptop met problemen vervangen door een SSD. De door de SSD fabrikant beschikbaargestelde software voor het clonen LEEK het te doen maar bleef steeds na langere tijd steken, had problemen blijkbaar met de hdd.

Ik heb al langere tijd dit:

ORICO 6629US3-C 2-bay USB 3.0 Type-B 2,5 inch / 3,5 inch SATA HDD / SSD

Dit is een twee bay harde schijf docking unit. Kan ook STAND ALONE schijven copieren en dat lukte prima! Uiteraard moet de nieuwe schijf even groot of groter zijn. Als deze groter is en je wil de rest van de ruimte beschikbaar maken dan kan dat achteraf met de INGEBOUWDE tools die windows daarvoor aan boord heeft. Dat is prima gelukt, alhoewel er wel wat met partities geschoven moest worden. Maar nogmaals, dat kan met de ingebouwde windows tools.

Ga je een dergelijk harddisk dockingstation aanschaffen let dan ook op de max. grootte die het ding aankan, deze kan max. 8TB drives aan, maar je hebt goedkopere die max. minder grote schijven aankunnen. Let daar dus op als je het met nieuwere grote schijven ook nog wil kunnen gebruiken.


Als je oude XP schijf een IDE is ipv een SATA schijf dan heb je hier niets aan natuurlijk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum