Programmeren Microcontroller (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-12-2022, 23:53 (502 dagen geleden) @ leemhuis01
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-12-2022, 23:59

Ik weet dat het vaak coderen wordt genoemd (een slechte terugvertaling van het Engelse coding, dat eigenlijk ook niet helemaal de lading dekt), maar probeer jezelf liever aan te wennen om het 'programmeren' te noemen. Je hebt er verder weinig aan, maar het voorkomt op zijn minst spraakverwarring als je een keer echt iets moet coderen (een boodschap versleutelen, een artikelnummer genereren volgens een stramien -> codenummer, een MP3 maken van een CD, een stream voor je DAB+ zender, en zo nog wel wat betekenissen).

En nee daar heb je eigenlijk niets aan verder dus ik probeer de rest wel on-topic te houden....

De eis om een losse chip te gebruiken en geen bordje, zegt me eigenlijk niet zoveel.

Als je een Arduino bootloader in een Atmega 328 chip stopt, voldoe je aan die eis maar als die Atmega toevallig op een kant en klaar printplaatje zit dan mag het niet.

Wel apart dat je die taak in de schoenen geschoven krijgt zonder enige voorbereiding. Van wat voor lesmateriaal ga je uit? Ik lees in elk geval iets over een PIC, maar ik neem aan dat er ook wel verwijzingen naar boeken of sites bij horen. De ontwikkelomgeving is geloof ik gratis, en de hardware om je programma in de PIC te laden is vrij simpel. Ik denk dat dat wel binnen budget lukt.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum